Inlägg från: Anonym (Man2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man2)

Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?

PH76 skrev 2024-10-04 12:58:04 följande:
    Så är det absolut. men det har blivit vetenskapligt bevisat om och om igen att IQ-test resultaten är högre i en grupp med "högutbildade", dvs med en universitets examen, än i en grupp utan det. Du kan googla på det själv, men jag kan bifoga en ganska validerad länk.

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29911926/~:text=Across%20142%20effect%20sizes%20from,an%20additional%20year%20of%20education.
    Det har blivit bevisad gång på gång att män har högre IQ också. Men inte skulle jag ta för givet att jag är intelligentare än varje random kvinna jag möter för det.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (:D) skrev 2024-10-04 21:38:43 följande:
    En liten enkel tatuering kan kosta 500kronor. Högutbildade köper handväskor för typ 5000 spänn och skor för samma. Det är ett mycket större slöseri. Jag spenderar mycket mindre pengar/år än vad högutbildade kvinnor med klass och stil gör.

Den enda tatueringen jag gjort i år är att jag fyllt i min makes namn i ett enkelt hjärta jag hade sedan innan på skinkan. 500 kronor kostade det.
    Fast du kan ju ändå inte jämföra dig med andra som kanske har en högre inkomst eller hur? För den personen som har hög utbildning har eventuellt en högre lön och mer utrymme för att lägga pengar på onödiga saker.
Svar på tråden Varför är det mest lågutbildade killar som har tatueringar?