• NassaNisse

BIM November 2024

Hej hej! 

hoppar in här! 

bim på lördag om jag räknat rätt 
    en vecka sen ägglossning 
    första dagarn efter ägglossning hade jag som en brinnande/stickande känsla i vänster äggstock och har nu molande värk i vänstra ljumsken!!  

vad tror ni??? Hoppas så innerligt! 

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-23 20:40:11 följande:

Hej, spännande väntan att se vad som händer 😄 Håller tummarna 🙏🏻 

För min del så känner av en hel del kring och efter ÄL, betyder inget särskilt för mig men det där är ju individuellt och kan variera från cykel till cykel också, inte lätt å veta vad kroppen signalerar 😅

Ja alltså så otroligt svårt att veta och egentligen kanske lite dumt att spekulera föööör mycket 😂 men svårt att låta bli! 

kan inte minnas att jag haft den känslan efter ägglossning förut! Det kändes verkligen som kraftigt stickningar i vänstra sidan av äggstocken och höll i sig 3-4 dagar 
    lite öm i brösten men inte alls farligt där iaf! 

när har du bim?? Försökt länge? 😊

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-23 23:46:49 följande:
    Jag har två barn på 9 och 12 år och har försökt skaffa ett tredje sista barn lite av och till ganska länge men haft det på paus. Nu har vi försökt i drygt ett halvår, blev gravid förra månaden men fick missfall tidigt. Hoppas att det snabbt blir plus igen och att det får gå hela vägen 😊🙏🏻

BIM är på onsdag 27/11. Nedräkning 😅

Första barnet för er eller? 

jag har en dotter på 11 år sen en tidigare relation 
    nu försöker jag och min nuvarande skaffa en liten knodd? hans första 

jag har misstänkt endometrios sen några år tillbaka så jag hoppas på att jag fortfarande kan få utan hjälp? 7 försöket denna månad vet inte om det är länge eller inte? 😊😊

• NassaNisse
    Swn skrev 2024-11-24 09:35:31 följande:

Jag är gravid! Testade för två dagar sedan på ÄL+10 men fick neg, idag ÄL+12 blev det positivt. Vilken lycka! vi Har fått hjälp att bli gravida dom 2 senaste gångerna pga sekundär infertilitet men denna gången tog det sig på andra försöket utan hjälp. Längtar efter att berätta för mannen 🥰 BF 4/8 ❤️

Fantastiskt!!!! Stort grattis!!! 🥰
  • NassaNisse
    sifr90 skrev 2024-11-24 11:25:13 följande:
    Tre test senare (fre, lörd, söndag) och så såg det ut så här nu på morgonen ( th) och jag börjar sakta tro att det faktiskt är sant! Helt galet 😍 var så rädd för ms eftersom att det inte stigit ordentligt förrän idag under senaste 5-6 dagarna. BIM+1 idag 

Det ser ut som ett staaaaaarkt plus!! Gud va roligt!!! roligt stort grattis!!! 🥰 har du haft några symptom? 

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-24 18:25:05 följande:

Godkväll 😊 Jag skulle ju inte testa idag på ÄL+9. Jaghar julpyntat och städat hela eftermiddagen för att hålla mig sysselsatt men så när jag gick på toa efter middagen så bara gjorde jag ett test iaf 😆 

Är det någon annan som ser eller ser jag bara vad jag vill se 🙈 

ååjooo jag ser allt! Det är ett streck där! 🥰🥰 
    grattis!!!!!! 

har du känt av någonting ? Haft symptom?  

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-24 19:12:50 följande:

Vore helt jäkla sjukt om detta streck är på riktigt, vågar inte jubla än 😬 Men kul att nån annan ser, då höjs hoppet lite 🙏🏻

Nej jag har inga symtom direkt. Känner ibland av att det spänner lite långt ner i magen, inte värk direkt men känns  lite spänt, ömt på nåt sätt. Jag har dock känt av en del sånt andra månader också då jag inte varit gravid så har aldrig lagt så stor vikt vid det men kanske att det känns mer nu. Aldrig haft symtom tidigt förut när jag varit gravid. Spännande att se hur detta utvecklas 😅

Super spännande att följa! 

ska du ta ett test i morgon? :) 

• NassaNisse

Ikväll här var jag nyfiken och kände på tappen? min har alltid vart relativt låg och enkelt kunna känna (ursäkta ni känsliga)  

tog ut fingrarna och såg brunaktig och en liten mörkröd liten klump? 

hade ägglossning förra lördagen säkert då jag testar och hade en glad gubbe så mensen borde inte vara här förrän till nästa helg?. 

vad tror ni? nidis? Något annat? Kan man hoppas??! ????

• NassaNisse

Jag får nog ge upp 
    klarrött nu på morgonen inte super kraftigt men är rött. 

mensen måste vart super tidig mycket konstigt då jag testa med glad gubbe med cb digitalt föregående lördagen 

blir så ledsen! Kommer jag aldrig få plus eller vad gör min kropp! :( 

Svar på tråden BIM November 2024