• NassaNisse

BIM November 2024

Hallå igen! 

ursäkta men kanske någon som vet lite mer än jag :p rätt säker på att tant röd har kommit här men undrar ändå ? 

vad jag läst så kommer mensen 14 dagar ca efter ägglossning och typ inte så mycket undantag ? är det så möjligt att få mens 7 dagar efter en ägglossning (helt säker med fast glad gubbe) då? 

min cykel är eller iaf brukar nu då, vara regelbunden på 28-29 dagar 

är det min kropp som bara gör uppror?? Eller någon som vet som kan klargöra lite mera ? :p 

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-25 18:13:21 följande:

Åh herreguuuuud, tror inte det är sant, men jag är gravid 🥹😭❤️

Måtte nu detta lilla liv stanna kvar ❤️🙏🏻

Stoooort grattis!!! 🥰 helt underbart! Jag önskar lycka till med allt! 

och stort grattis till er andra som plussat!! 🥰 

• NassaNisse
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-11-25 18:20:25 följande:
    Hej. 

Ja, man kan få mens så pass tidigt, detta om kroppen tex misslyckats med ägglossningen då stiger inte progestoronet och man får en kort lutealfas (tror det är lutealfasen den heter som är efteråt). 

Jag ger kroppen en rejäl D-vitamins boost när min fertilitets monitor säger maximal.  

Du kan läsa mer om detta på Vulverinkoos på Instagram 🥰
    Oki tack så mycket för svar! :) kanske förklaring att man inte släppte ett ägg då! Vad för d vitamin boost kör du då om jag får frag? 🥰
  • NassaNisse
    Ellen24 skrev 2024-11-25 18:58:12 följande:
    Fick exakt samma denna månad, fast glad gubbe 12 november och 20 november fick jag min mens 7 dagar för tidig.. Fattar ingenting 
    Nej man blir lite tilt i huvudet pga det. Vet inte vad man ska tro och hur man ska räkna då men är väl bara att vänta ut och köra med ägglossningstickor igen och försöka igeeeeen!!! :/ 🙏
  • NassaNisse
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-25 19:38:48 följande:

Tog digitalt för att säkerställa och ja, det var positivt innan! Jag är gravid!!

sååå kul!!! grattis!!!! 🥰🥰🥰

• NassaNisse
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-11-25 21:24:04 följande:
    Jag äter 1tabl om dagen från CD 1 (5000 iu) . När min fertilitets monitor visar Maximal och jag dessutom känner av att ägglossningen är på gång så tar jag 8 tabletter 5000 iu som en boost för att ägget ska släppa.  

Äter även q10 (bra för ägglvalitet) 
    Myoinositol 
    Och folsyra 🥰
    Oki, kanske ska följa ditt exempel, inte tagit några andra tabletter än folsyra, vart lite rädd för vad som kan hända 😂???? men tycker det är lite läskigt med tabletter men ska kolla upp dessa 😃 kanske kan hjälpa bandyverksamheten på traven! Tack! 🙏 
  • NassaNisse

alltså, förlåt ! Ville ta ett test till för jag vill inte ge upp hoppet då blödningen va kraftig! 

tänkte inte så mycket på det, doppa stickan och la den åt sidan, måste till jobbet sen, oj testet måste kolla det! Va??!! Ser ni vad jag ser eller inbillar jag mig så pass att jag ser??? Är det verkligen ett streck??? Spök??? Enligt min beräkning så bim -3! 

snälla ser någon mer??? Vad tror ni??? Jag är i shock!! Jag har ju blödit?? Ska jag hoppa tillbaka till denna tråd! Nu skakar jag 
    testet fick följa med i bilen! 

• NassaNisse

morgonens test nu på kvällen ???? inget spök va? 

kanske va dumt men tog ett test nu på kvällen och då va det negativt!!!?. Enligt vad jag beräknat så ska jag va bim-3 så borde väl kanske bara vara med morgonurin egentligen?. Men nu bärjar jag tvivla?. Ååå varför gör man såhär mot sig själv ????????
    vad tycker ni? Is i magen och testa igen i morgonbitti kanske tänkte ta ett cb digitalt på lördag morgon tillsammans med sambon? har inte sagt något till honom än 

• NassaNisse
    Emzor1 skrev 2024-11-27 20:46:39 följande:
    Har du alltså bara sett positivt resultat efter avläsningstiden? Jag hade avvaktat med att berätta för sambon Alt. Ta ett test på morgonen och läsa av inom tiden. Tror det är positivt men mest för säkerhetsskull så det inte är ett torkstreck som kan komma på vissa tester efter avläsningstid❤️🥰

testet visade strecket under avläsningstiden så det kom inom tiden 😊
    sen har det fortsatt vart tydligt streck på testet hel dagen så det har inte försvunnit heller ifrån morgonens test 🥰

det var det jag tog nu på kvällen som inte visade nått streck alls. 🤨

• NassaNisse

Hello allihopa! 

men undrande fråga om det är någon här som vet vad en bakåtvänd eller ?uppåtvänd? och högt uppskattande livmodertapp är? Eller varför den gör så? :p 
    kanske konstig fråga men kan det göra så? 

• NassaNisse
    jjkkll2 skrev 2024-11-28 21:58:19 följande:
    Förmodligen för att du är gravid :). Bakåtlutad stängd tapp under graviditeten är helt normalt. När det är dags för förlossning kommer den komma ner mjukas upp/kortas ner.

det som är jobbigt är ju att testet visade positivt i onsdags morse sen tig jag ett nytt på kvällen då va det negativt och testet jag tog idag va negativt 

så jag är så konfunderad, har funnit mig i att jag kanske inte är gravid trots alls men upptäckte i duschen idag att tappen va ?uppkrullad? 

• NassaNisse
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-30 22:52:13 följande:

Tack för omtanken 💕 Håller tummarna för er, kloka ord om att ta det lite med ro och inte stressa så mkt med bebisverkstan 😅 

Jag verkar fortfarande vara gravid iaf. Fick bara en liten rosa blödning torsdagsmorgon? inget alls sedan dess och jag gjorde ett nytt graviditetstest dagen efter som blev tokpositivt pang direkt innan jag knappt ens hunnit kissa på det 🙈 Tempen är hög också. Börjar få lite ömma bröst och somnar på soffan varje kväll, går inte vara vaken 😆 Så det kanske inte var början på missfall utan bara ett blodkärl eller implantationsblödning?

Bara att avvakta och se här framöver men vi är försiktigt optimistiska här hemma och håller tummarna att det går vägen och att inga fler blödningar kommmer 🙏🏻❤️ 

Lycka till framöver 😊

Håller alla tummar för dig 🥰 hoppas verkligen att det lilla får stanna 🥰
Svar på tråden BIM November 2024