Anonym (Snödrivan) skrev 2024-10-22 14:58:10 följande:
Jag ser att jag behöver förtydliga mig för att du inte ska misstolka mig.
1. Alla politiker ska granskas och Åkesson är inte ett undantag, granskningen i sig betyder inte att det är ett drev. Det är ett allmänintresse eftersom Åkesson är politiker. Dock så vill jag poängtera att Åkesson har utsatts för drev i flera år och den har varit så illa att han har blivit sjukskriven. Att utesluta partimedlemmar från nobel är ett exempel på när drevet går för långt.
2. Som jag tidigare nämnt så blev Annie utsatt för någonting värre än drev, det va dödshot med inslag av stalking. Jag tänker inte förminska Annies fall och ändra ordets betydelse, det är väldigt allvarligt när politiker blir dödshotade och det hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.
3. Måste jag sympatisera med någon för att yttra mig om det jag ser?
Kan du märka när en debatt slutar vara saklig och debatten övergår till en nivå där någon börjar använda härskarteknik som argumentationsteknik?
För det första så behöver du förklara varför du tror jag använder mig av härskartekniker mot dig. Tycker du använder det för vidlyftigt. Dina sympatier behöver inte ligga någonstans, men det är därför jag frågar, jag tror att du är färgad (se nedan).
Drevet som Annie Lööf råkat ut för är värre än Åkesson, ja, men ändå ett drev, både i betydelsen mediedrev från högermedia samt drev från trollfabriken och forum. Åkesson råkade ut för en depression och blev sjukskriven, Lööf tvingades sluta pga oro för hennes liv och familj, det torde klassas på liknande sätt.
Eller så klassas både det Lööf och Åkesson har fått erfara som något annat än drev. En del av sd:s generella retorik bygger på att de är offer, blir mobbade och missförstådda i samhället, så jag kan tänka mig att det påverkar idén om att Åkesson har blivit utsatt för ett drev men inte Lööf.