Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Trivs ni med att vara bonusförälder och behöva diska mer och städa mer för att ni bor större än vad du hade gjort som singel och betala olika utgifter för andras barn som inte respekterar dig eller lyssnar på vad du säger?

Har aldrig haft något problem med att bonusbarnen inte lyssnar. Vi betalar allt tillsammans, räkningar, barnens omkostnader osv. Han hade 2 barn sen innan och jag 1. Nu har vi bott ihop i 12 år, har aldrig känt att jag betalar mer eller funderat på det. Han tjänar iof lite mer än mig så det går väl jämt ut då vi har gemensam ekonomi. 

• Anonym (Mimmi)

Allt handlar om vilken inställning man har. Vi har alltid varit noga med att barnen ska behandlas lika. När jag jobbade helger så var jag ledig i veckorna. Hade då alltid alla barnen hemma på mina lediga dagar innan de hade börjat i skolan. Det var oftast jag som hämtade på förskolan då jag slutade tidigare, hämtade först mitt barn och sen hans. Inget konstigt alls i mina ögon. Vi ville leva som en hel familj där alla tog hand om varandra och gör det än idag. 

Svar på tråden Trivs ni med att vara bonusförälder och behöva diska mer och städa mer för att ni bor större än vad du hade gjort som singel och betala olika utgifter för andras barn som inte respekterar dig eller lyssnar på vad du säger?