• Hjelm

Hur ändrar jag MITT beteende?

ADHD eller inte: hon beter sig som ett as och du mår uppenbart dåligt av det.

Jag har mängder av personer med ADHD i min omgivning och ingen skulle någonsin bete sig som hon gör. Det låter lite som att hon använder sin diagnos som ursäkt för att vara ego och inte växa upp.

Det finns ingen diagnos som kan rättfärdiga att du blir behandlad på det sättet i din relation.

Att man älskar någon är inte samma sak som att man borde vara i en viss typ av relation med den personen. 

Fundera noga över om detta verkligen är bra för dig.

• Hjelm
    Anonym (Bippo) skrev 2024-10-28 11:01:32 följande:
    Håller i princip med i allt utom det fetade. Tyvärr finns det en sån diagnos: nämligen bipolär. Den som har adhd har problem med impulskontroll och att allt kan bli "hattigt", men den tappar inte allt vett och sans. Det gör man däremot i en mani (och, föralldel i en djup depression också, men det tar sig helt andra uttryck); man är helt enkelt inte öht sig själv. Det är en sjukdom, inte att vara ett rövhål.
    ... och likväl behöver TS inte ta att bli behandlad på det sättet eller leva i en relation han mår dåligt av. Det står honom fritt att bryta upp även om personen inte kan rå för sitt beteende.
Svar på tråden Hur ändrar jag MITT beteende?