Anonym (Lämna nu) skrev 2024-10-30 11:12:29 följande:
Förklara igen så jag begriper, ur TS perspektiv, varför ska TS satsa sina resurser på att "vara ett stöd" åt en random ensamstående mamma med NPF-problematik som inte är romantiskt intresserad av honom?
Förväntas han drivas av någon sorts filantropi i detta eller vad är grejen?
Inget fel i sig så länge det är ett medvetet val.
Men jag tror att TS egentligen, liksom de flesta män, är ute efter en romantisk relation med en kvinna som vill ha honom i första hand och inte bara hans resurser och i såna fall är detta INTE rätt relation att satsa på.
Jag tycker inte att han
ska någonting - jag tycker (precis som jag sagt tidigare) att han ska göra det han mår bäst av. Men han säger ju att han älskar den här tjejen och vill vara tillsammans med henne, så om det går att lösa på ett sätt som inte innebär att han mår dåligt eller behöver uppoffra sig själv (genom att
hon faktiskt själv tar ansvar för sin sjukdom) så är det väl bra, i stället för att han ska behöva uppoffra sin kärlek? Det skulle han ju antagligen inte må så bra av heller, tänker jag? Men som sagt - jag tycker inte att han ska vare sig det ena eller det andra - det är bara han som kan avgöra vilket som blir bäst för honom; ingen annan kan proppsa på att han ska stanna med henne, och inte heller att han ska lämna. Det enda andra kan göra är att komma med olika infallsvinklar, så att han sen själv kan fatta ett beslut om vad som blir bäst för honom. Sen är det klart att om det hela beror på att hon inte är intresserad av honom så är det ju mindre lyckat att stanna i relationen, men det är ju en helt annan fråga, och utifrån det ts har beskrivit ser jag inga tecken på att så är fallet. Utifrån ett "normalt" perspektiv kan det ju verka så, men jag tänker att hennes beteende beror på att hon är sjuk, inte att hon inte älskar honom tillbaka.