Anonym (Idiot) skrev 2024-10-29 07:39:22 följande:
Behöver du stå ut med det där? Hon är ju en riktig skitstövel och hennes ADHD är bara en ursäkt för att kunna bete sig hur som helst. Hon tror att hennes diagnos är porten till attgöra och säga vad fan som helst, utan hänsyn.
Vad gör att du stannar kvar? Du tvingas ju bygga upp en mur hela tiden. Har du hört om samsjuklighet? Om jag vore du skulle jag sätta min hälsa före, bryta mig loss från hennes psykiska misshandel, hela mig själv och börja livet om på nytt. Jag lovar att det kommer att vara värt att göra så än att leva i ett sånt sjukt förhållande.
Och för att några lättkränkta härinne inte ska tro att jag är född igår så kan jag informera om att jag har varit i två förhållanden där den ena led av narcissism och den andra hade så mycket personal issues att han säkerligen skulle kunnat få en diagnos. Den psykiska misshandeln av de båda var utom denna värld.
Jag jobbar nu med folk som har olika diagnoser. Att låta sig bete sig som TS partner gör är sjukt fel. Att vara i en relation med en sån som inte gör något åt sitt beteende är värre. Man måste då ta sig ur ett sådant förhållande istället för att vilja ändra på sig själv och bygga upp murar. Då dör man som person...