• Anonym (Nn)

Hur ändrar jag MITT beteende?

Anonym (Muren) skrev 2024-10-28 09:40:22 följande:
    Att kunna ta det i normal ton är ju vad jag önskar att jag kunde. Men varje gång något likanande händer blir jag typ chockad eftersom det är något oväntat som sker. Det känns lite grand som när du kommer ut och har fått en parkeringsbot. Man blir förbannad - Det känns bara onödigt.

Ja men hela poängen med att bli tyst är att du ska ta några andetag, lugna ner dig och sen komma med en rimlig kommentar i en utefter situationen adekvat ton Vid ett passande tillfälle.

Köpte hon ingen kaffe till dig så kan du snällt säga ?Älskling, köper du en kaffe till mig också?? Så har hon möjlighet att rätta till det med en gång. 

När hon pratade om mc-killen, du gjorde helt rätt, hennes barn var där och ska inte behöva höra er diskussion om detta, locket på tills ni är ensamma. 

Att du ska swisha pengar, du hade kunnat ta en paus och formulerat och trevligt ställt en fråga istället ?Men är det verkligen nödvändigt att köpa så mycket då? Vi har ju fler utgifter nu på resan/ den här månaden? 

Du ska inte tryckas ner för att hon har ADHD, hon blir ledsen på sig själv när hon hör fel men det är jättefel av henne att ta ut det på dig. 

Svar på tråden Hur ändrar jag MITT beteende?