• Räkan77

Hur ändrar jag MITT beteende?

Anonym (Muren) skrev 2024-10-29 09:39:16 följande:
    Nej. Vi bor inte ihop. Vi har tittat på massor av hus men inte hittat något passande. Det är även bara jag som har pengar till handpenning så vi skulle behöva låna del av handpenning för att få det hus vi vill ha. Flytta till ett gemensamt billigare boende är inget hon kan tänka sig. Hon vill flytta till sitt drömhus direkt men hon lyckas aldrig spara några pengar. Hon lägger de pengar hon får över efter att det räkningar mat osv är betalda på inköp som får henne att må bra. Alltså det låter ju som att hon inte är någon vidare partner på det jag skriver och lite konstigt att jag har så starka känslor för henne Kanske att jag bara är kär i kärleken och vill bli älskad och uppskattad. Jag kom från ett förhållande där mitt ex tryckte ned mig och jag fick ofta höra hur dålig jag var. Så jag är nog lite skadad och kan lätt bli utnyttjad bara någon som oftast är snäll mot mig.
    Lägg genast ner husletandet! Det kommer sluta med att du sitter med alla utgifter men bara halva ägaren till huset.

Sök samtalsterapi för egen del, finns tex kuratorer på vårdcentralen.
Svar på tråden Hur ändrar jag MITT beteende?