Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-02 12:20:40 följande:
Du "har läst" en massa historier?
Det har aldrig slagit dig att just dessa kvinnor kanske är naiva, eller har dåligt omdöme, eller faller för players?
Män som verkar seriösa men dumpar efter sex, är män som har många att välja på. Vilka män är det som har många att välja på? Jo, de mest attraktiva männen.
Eller players, som inte VILL binda sig.
Vanliga, vettiga, BRA män - dvs just det du säger dig söka - dumpar INTE bara för att man har haft sex. Dumpar han, är det för att han inte är intresserad av något mer. Kanske aldrig var det, eller kanske har upptäckt att man inte passar ihop?
Du gör som du vill, men det finns inga sätt att "gardera" sig. Att välja rätt man är viktigare än att vänta länge med sex.
Jo, det är ju just detta jag har pratat om hela tiden - att man bör ha ett gott omdöme i att inte hoppa i säng för fort utan faktiskt lära känna mannen ordentligt innan. Just för att bli mer säker på att det
inte är en player man har att göra med. Det är ju detta jag pratat om från början till slut??
Attraktiva män kan också vara seriösa och jag vill inte dejta en "vanlig" man om detta nu innebär att han inte ser bra ut eller orkar ta hand om sin utsida eller insida för den delen.
Jo som sagt, det finns massor av skäl till att gardera sig och de är alla lika fullt logiska. För att undvika att bli sårad, likt alla dessa tjejer man läst om genom åren och det rör sig om bra mycket mer än ett par utsagor.