Inlägg från: Anonym (Värdighet framförallt.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Värdighet framförallt.)

Börjat dejta - hur länge ska man vänta med sex?

Anonym (Fia) skrev 2024-11-02 11:53:22 följande:
    Lustigt nog har jag aldrig känt mig utnyttjad av en man. I några fall har jag legat med en man, båda medvetna om att det bara är en kortvarig kul grej. I alla fall där jag velat inleda en relation har det också blivit så. 

Men tänker man på sig själv som ett hål mannen ska tömma sig i förstår jag att man lätt känner sig utnyttjad. 
    Ännu en löjlig halmdocka från dig. Jag har aldrig sett mig själv på det sättet, enbart påpekat att det finns många oseriösa män som utnyttjar kvinnor och sedan dumpar. Kanske är det vanligare bland väldigt unga män men de existerar även bland de över 30 tyvärr. Inte konstigt att en del av oss faktiskt vill undvika att bli illa behandlade. 
    Anonym (Em) skrev 2024-11-02 11:54:51 följande:
    Utnyttjad? Har du ingen egen lust och vilja?
    Min lust hör ihop med kärlek och är inget som jag har med någon som inte är värd det. Jag belönar inte dåliga män (utnyttjare) med sex. Det borde ingen göra. 
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2024-11-02 11:56:31 följande:

Vem är du att döma någon?! 

Själv betraktar jag mig som demisexuell, dvs jag behöver känslor för att attraheras sexuellt. Men inte tusan behöver man avvakta x antal ggr innan man har sex för det. Det har hänt att jag har haft sex första gången jag träffat en man IRL, men då har känslorna funnits där redan innan vi sågs. Hade liksom pratat med mannen ifråga ett halvårs tid innan vi träffades och var upp över öronen förälskad i honom. 

Så att utgå ifrån att alla som har sex tidigt är billig är bara enkelspårigt. 

Jag kommer rättmätigt att döma dåliga män som utnyttjar eftersom sådana män är känslokalla och inte värda någon kärlek. 

Det är ditt val. Jag ser det på ett annat sätt. För mig är det billigt om det inte finns någon kärlek med i bilden. 
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-02 11:56:00 följande:
    Hur många månader är det då...? Veta var man har någon är för mig minst ett halvår. Så länge skulle varken jag eller en normalt funtad man vilja vänta!
    Tycker att ett halvår låter bra. Då har man lärt känna varann på djupet och vet mer var man har varann.
    Anonym (Em) skrev 2024-11-02 12:01:15 följande:
    För dig är det så. Men alla måste inte ha kärlek fpr att känna lust. 

Jag belönar ingen utan har sex när jag vill och känner mig kåt. Har aldrig varit ett hinder för relation för mig att ha sex tidigt.
    Du frågade mig dock och då kommer jag att ge dig svar. Och för tjejer som värderar sex på ett högre plan än enbart hur det känns i fifi för stunden så är mina råd bättre för en seriös och långvarig relation. 
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-02 12:04:30 följande:
    Ingen man vid sina sinnes fulla bruk, dumpar en kvinna han är seriöst intresserad av, för att de har haft sex. Oavsett om det sker på första, tredje eller tionde dejten.

Jag har aldrig varit med om det, ingen jag känner har varit med om det.

Män som bara vill ligga finns det självklart gott om. Men de ändrar sig inte för att du vill vänta. Du förvandlas inte plötsligt till deras drömkvinna för att du "spelar" svårfångad.

Antingen är du hans drömkvinna eller inte. Antingen vill han ha ett seriöst förhållande med dig, eller inte.

Kvinnor som blir besvikna eller känner sig lurade, har råkat ut för män som inte var seriöst intresserade från början. Eller så var han det, men ändrade sig. Relationer kan ta slut, både kortare och längre. Kvinnor kan ju också ändra sig?
    Har läst en massa historier genom åren om män som dumpar kvinnor efter sex så har därför fog för mina misstankar. Möjligen är det vanligare bland yngre män än äldre. 

Dessutom så handlar det lite om principen också. Jag vill veta att mannen är en fin och god person (på riktigt) innan det blir tal om nåt sexuellt. Det skulle inte kännas rätt att ligga med någon som inte är en bra människa. Dåliga män förtjänar inte något sånt från mig. De förtjänar ingenting alls. 

Och jag leker ingenting här utan säger bara att om jag ska träffa någon så är det väldigt viktigt att han har samma värderingar som jag och detta vet man inte efter 3-5 dejter utan sånt tar tid. 
    Anonym (Em) skrev 2024-11-02 12:09:55 följande:
    Är ju inte så att man går miste om kärleks-sex för att man har sex tidigt utan det kommer ju senare. Skulle råda män att välja en kvinna med mycket lust om han vill ha ett aktivt sexliv.
    Jag tycker att kärleken ska komma först och sedan sexuellt umgänge. Sex blir tomt och meningslöst utan kärlek innan. Vi tycker olika här och får nog enas om att vara oense i frågan. 
    Anonym (Em) skrev 2024-11-02 12:13:44 följande:
    Är du säker på orsakssambandet? Att det beror på sexet? Män dumpar ju åven kvinnor efter några dejter utan sex, för att han inte längre är intresserad helt enkelt
    Det man brukar läsa om är att mannens intresse börjat dala efter första sexmötet och mottagandet blivit mer kyligt än innan sexet, enligt tjejers beskrivningar. Men tror att det mestadels handlat om unga tjejer i 20-årsåldern som dejtat en viss typ av män kanske. Bockar som ligger till höger och vänster. 

Men för att vara på den säkra sidan så vill man ändå vänta, trots att jag själv inte är 20 längre utan ganska långt ifrån den åldern. Tror att det finns män som resonerar på samma sätt som jag, även om de kanske är få till antalet. 

TS verkar ju också seriös i sin kärlekslängtan, killen hon dejtar, mer tveksamt. 
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-02 12:20:40 följande:
    Du "har läst" en massa historier?

Det har aldrig slagit dig att just dessa kvinnor kanske är naiva, eller har dåligt omdöme, eller faller för players?

Män som verkar seriösa men dumpar efter sex, är män som har många att välja på. Vilka män är det som har många att välja på? Jo, de mest attraktiva männen.
    Eller players, som inte VILL binda sig.

Vanliga, vettiga, BRA män - dvs just det du säger dig söka - dumpar INTE bara för att man har haft sex. Dumpar han, är det för att han inte är intresserad av något mer. Kanske aldrig var det, eller kanske har upptäckt att man inte passar ihop?

Du gör som du vill, men det finns inga sätt att "gardera" sig. Att välja rätt man är viktigare än att vänta länge med sex.
    Jo, det är ju just detta jag har pratat om hela tiden - att man bör ha ett gott omdöme i att inte hoppa i säng för fort utan faktiskt lära känna mannen ordentligt innan. Just för att bli mer säker på att det inte är en player man har att göra med. Det är ju detta jag pratat om från början till slut??

Attraktiva män kan också vara seriösa och jag vill inte dejta en "vanlig" man om detta nu innebär att han inte ser bra ut eller orkar ta hand om sin utsida eller insida för den delen.

Jo som sagt, det finns massor av skäl till att gardera sig och de är alla lika fullt logiska. För att undvika att bli sårad, likt alla dessa tjejer man läst om genom åren och det rör sig om bra mycket mer än ett par utsagor. 
    Anonym (Em) skrev 2024-11-02 12:30:32 följande:
    Fast med såna män så blir det ju inte någon seriös relation oavsett.
    Nej, och inget sex eller hjärtat krossat heller om man undviker att hoppa i sänghalmen med någon för tidigt.
    Män som är bockar lär väl knappast skylta med det inför nya tjejer. De siktar ju på att lura sina offer i fällan av inbillad kärlek först. 
Svar på tråden Börjat dejta - hur länge ska man vänta med sex?