Anonym (Psykfall) skrev 2024-11-10 11:35:44 följande:
Det vill säga: han skötte sitt jobb? F.ö. gjorde han nog helt korrekt bedömning beträffande hur meningsfullt det skulle vara med behandling. Det finns inte just nån behandling för psykopati - och det är ju helt kört om personen i fråga dessutom har den attityd du har. Sen är ju frågan varför du ens skulle vilja komma tillbaka? För att du får en kick av att jävlas med den?
Du tar fjollans parti? Förrädare!
Vet faktiskt inte varför jag gör det... När jag får en sak i skallen så brukar jag vara ganska målinriktad på att vilja göra det också. Det stämmer att jag får en kick av saken.
Så här skriver fjanten i journalen:
Status
Psykiskt status
Vaken. Klar. Orienterad. Kommer i tid. Vårdat yttre. Acceptabel formell kontakt. Något nedsatt emotionell kontakt. Lite flacka affekter, ibland ler han, inadekvat, eller när han säger att han inte vill svara på frågan. Följer röd tråd. Accepterar turtagning. Säger ofta att han inte vill gå in på detaljer. Ingen svarslatens. Inga ångestmanifestationer. Normal psykomotorik. Neutralt stämningsläge. Normalt tankeförlopp. Förnekar suicidtankar. Ingen paranoid beredskap. Inget hallucinatoriskt beteende. Svårbedömd insikt.
Bedömning
xx-årig man som hänvisades till *********** på psykoterapeutens inrådan. Kommer hit eftersom han tycker det är skoj. Jakar till en del sexuella beteenden som han inte vill prata om, då det är olagligt. Upplever det inte som ett problem, det orsakar inte lidande men har gått ut över jobbet. Jakar till flera sexuella kontakter både i sexuellt syfte och i syfte att skaffa en partner. Jag problematiserar att det är svårt att försöka behandla något som han inte vill prata om och som han inte uppfattar som ett problem. Ärendet behöver dras på teamkonferens för att bedöma om patienten skall kallas till psykolog. Han ställer sig positiv till eventuell kontakt med *********** om sådan erbjuds.