Xenia skrev 2024-12-01 18:29:54 följande:
Kamala Harris var väl inte vemsomhelst, hon hade erfarenhet som justitieminister i Kalifornien och som senator. Trump hade ingen politisk erfarenhet alls när han kandiderade år 2016, han var snarare vemsomhelst då. Hillary Clinton hade erfarenhet som senator och utrikesminster. Så fräckhet och karisma överflyglar erfarenhet.
Vad Kamala gjorde för fel? Kanske att hon inte tog tillräckligt avstånd från den nuvarande presidenten.
Om man tycker att hon har inte gjort något fel, det ju andra som röstat fel kanske man har tänkt lite fel. Valet blev inte stulet men om folk hade tänkt rätt hade kamala vunnit?
Xenia skrev 2024-12-03 12:00:58 följande:
Det är ett argument mot att det automatiskt är dåligt för USA och amerikaner med fattiga invandrare. Är inte USA till stor del uppbyggt av fattiga invandrare? Som det står på sockeln till Frihetsgudinnan:
"Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!"
Vad de fattiga invandrarna från Mexiko beträffar har de själva valt USA, tydligen anser de att livet där ändå är bättre än livet i Mexiko, annars skulle de återvänt till Mexiko. Jag tycker argumentet "släng ut invandrarna för deras egen skull, de ska inte behöva leva som slavar här!" har en hel del hyckleri i sig.
Har de inte prioriterat illegala invandrarna före sina egna hemlösa?
Xenia skrev 2024-12-01 00:40:52 följande:
Nu känner jag inga trumpister, men jag skulle säkert ifrågasätta om de framförde olaglig immigration som ett jättproblem.
1. Biden försökte begränsa det men Trump stoppade det av själviska skäl.
2. Det är så typiskt att leta syndabockar bland immigranter eller minoriteter.
3. De behövs eftersom det finns okvalificerade arbeten i USA (som kanske inte de infödda vill ta)
4. Och allt mexikanskt land som USA roffat åt sig, rätt åt dem om de får mexikaner också
Vaddå "framställa mig", förresten, påstår du att jag låtsas?
3. Så försökte vissa sälja invandring här också
Det låter inte särskilt omtänksamt att vara för invandring så vi själva slipper plocka bär och skura toaletter.