• Anonym (Nja)

Brottas med dåligt samvete nu, men man kan inte alltid tacka ja...eller?

Varför kan du inte träffa din kompis en annan helg? Det kan ju inte bara vara den här helgen eller aldrig. Förstår att din pappa blev besviken. Ni hade ju redan bokat in det. Tycker nog att det är lite fult att planera in annat då.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Äldsta dottern) skrev 2024-11-05 20:54:01 följande:

Får väl ta och avboka en hel helg med min vän då för att sitta på en middag från 17.00-20.00 på fredag 3 timmar...27 år gammal med farmor och farfar och min pappas svärmor över en tårtbit. 
    Och få dåligt samvete över min vän istället som jag avbokar med vetskapen att vi inte kommer ha möjligheten att ses förens April 2025 typ igen. 
    Återigen en situation jag bli för snäll i och går emot det jag hade sett så mycket fram emot och viker mig, precis som när jag var liten för att behålla glada miner och förtroende från mina föräldrar. 

Nej, ditt problem är inte att du är för snäll. Du gör dig själv till en martyr.

Varför kan ni inte ses förrän om ett halvår?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Äldsta dottern) skrev 2024-11-05 21:32:09 följande:

min vän har betydligt större umgängeskrets än vad jag har, en man, ett barn och egna aktiviteter så det är inte JÄTTE LÄTT att få till något alltid. 

Om man är goda vänner så går det att hitta en tid. Hade inte skippat min pappas födelsedag för att hon plötsligt får en lucka.
Svar på tråden Brottas med dåligt samvete nu, men man kan inte alltid tacka ja...eller?