Inlägg från: Anonym (Lovisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lovisa)

Alla dejter går åt fanders

Allt kan gå jättebra när jag skriver med killar, men sen när vi ses IRL blir det extremt stelt och jag låser mig. Det spelar ingen roll hur mycket gemensamt jag har med dem, jag får liksom som en blackout av nervositet och kommer inte på nånting att säga. Så killarna får pladdra på och jag sitter knäpptyst i princip. 

Hur bryter man sånt här? 

Jag har alltid haft såna här problem med nya människor, så detta gäller inte enbart dejting. 

• Svar på tråden Alla dejter går åt fanders
  • Anonym (Lovisa)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-11-05 23:09:58 följande:

Kan det vara så att de inte är nöjda med vad de ser?

Nä, har snarare fått höra efteråt att jag såg bra ut men att det inte klickade ändå för att det var stelt. 
  • Anonym (Lovisa)
    Anonym (W) skrev 2024-11-06 00:58:16 följande:

Vad gör ni på dejterna då? Gör något aktivt tex bowling padel där man inte sitter ner och stirrar varandra i ögonen och förväntas prata en massa

Jag är dock ingen sportig person, så måste hitta nåt annat då. 
  • Anonym (Lovisa)
    Anonym (Hitta) skrev 2024-11-06 13:42:27 följande:
    Hitta på något att göra med honom innan du går på dejt. Var mer social och inte blyg, prata fysikt inte digital med folk om vad som helst, grannar, på tunnelbanan, på jobbet etc...
    Har du vänner? Söker du vänner?
    Det handlar tyvärr inte bara om nervositet även om det blir värre av det. Detta blev sju resor sämre efter min utbrändhet. Jag har numera problem att föra längre konversationer pga att jag tappar tråden och tankarna bara snurrar. Men som sagt blir det värre i sttessfyllda situationer och det gäller även på jobbet och andra ställen. Jag kan bli helt nollad i värsta fall. 
  • Anonym (Lovisa)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-11-06 13:37:47 följande:
    Har man social kompetens säger man inte rakt ut att det var utseendet som inte passade.

Många, om de känner attraktion, skriver inte av någon så lätt bara för att man måste föra samtalet (iaf inte om man kan föra samtal). De väntar och ser om du tinar upp efter fler träffar.

Ok. 

Jag har iofs försörjt mig genom mitt utseende innan nuvarande jobb, men visst. 

Svar på tråden Alla dejter går åt fanders