• Lönnsirap

Träffat pojkväns familj. Han får inte träffa min än. Orättvist?

Jag tänker att det naturligtvis blir ett naturligt steg att träffa den andres familj när en relation blir mer etablerad, och att detta säkert kan bli bra för alla.

Med detta sagt vill jag OCKSÅ påpeka att just inte "vara överens" om i vilket tempo relationen ska ta vissa steg faktiskt är en röd flagga. Om ens nya flickvän faktiskt känner att hon inte orkar med att presentera en för familjen så är man inte speciellt sympatisk om han inte vill se din bild av det hela. 

• Lönnsirap
    Anonym (Fel) skrev 2024-11-06 08:29:06 följande:
    Gick iväg och storgrät under middagen. Så orkar är väl att ta i :( fungerar knappt. Min pojkvän sa att hans kompis ex gjorde slut med han pga en depression och sa att han har nämnt att han är rädd att jag också ska dumpa honom. Känns som han bara tänker på sig själv just nu :( 
    Det blir väldigt märkligt att "kräva" vissa saker och ha oro för att bli dumpad för att du inte mår bra. Det rimliga i en relation är ju vanligtvis att fokusera på att den andre ska ha det bra och att visa empati.

Det låter ju som att han just nu inte presenterar den bästa bilden av sig själv och att det är lite märkligt att så öppet fokusera på sig själv, när du har det svårt. 
    Rimligt är ju att förhållandet håller det tempo ni båda är okej med.
  • Lönnsirap
    Anonym (Fel) skrev 2024-11-06 08:42:28 följande:
    Han KOMMER få träffa dem har jag sagt till honom men det är hekt enkelt inte läge just nu. Hade jag mått bra hade vi haft ungefär samma tempo i det här tror jag.... Är det en röd flagga att jag har ett annat tempo eller att han inte respekterar mitt tempo?
    För mig betyder inte en röd flagga att man omedelbart ska skynda sig avsluta, eller att något "på riktigt är fel". Snarare handlar det om att vissa saker behöver undersökas vidare.

Exempelvis är det rimligt med viss osäkerhet i ett förhållande inledningsvis. Precis som att det är mänskligt att ibland faktiskt vara självupptagen.

Å ena sidan är det ju toppen att satsa på relationen trots att ni har det svårt i familjen. Å andra sidan är du faktiskt i en sårbar fas.
  • Lönnsirap
    Anonym (Fel) skrev 2024-11-06 09:54:05 följande:
    Måste "satsa" innebära att intrpducera honom asap? Kan det inte innebära introducera senare men ändå prioritera att ses ibland trots att jag mår dåligt? Kommer ju inte må så här alltid. Nu är jag i chockfas pga att pappa blev sämre så hastigt, har inget med hur seriös jag är med min kille att göra. Fattar inte hur han kan tro det men han har aldrig förlorat någon närstående så det kanske förklarar saken..
    Det är ju du som har en relation, och i min värld är det orimligt att "satsa" om man faktiskt inte känner för det... Utifrån att man TILLSAMMANS bygger en relation.

Vad tusan blir det för relation om du sätter din partners känslor i prioritet, när du faktiskt inte just nu VILL.

En relation har ibland lite kriser och jobbiga perioder och det kanske är rätt tufft även för din partner just nu. Det jag menar är dock att det faktiskt är en liten varningsflagga när relationen inte landar i något ni båda blir bekväma i. 
Svar på tråden Träffat pojkväns familj. Han får inte träffa min än. Orättvist?