Inlägg från: Anonym (HH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HH)

Frun har tappat sexlust

New Dawn skrev 2024-11-10 10:42:18 följande:
    Precis. Han ordval och fokus kring relationen inger en olustig känsla. Bara rubriken säger en del. Mer logisk vore det med rubriken "Min otrohet har satt svåra spår i relationen. Hur kan vi gå vidare"
    Jag vet och medveten att det gjorde är fel och på grund av detta min fru är i en depression, om jag skriver det är för att fråga om någon har varit med en liknande situation för att hjälpa mig att ta ur min frun från depressionen.
    jag skriver inte gör att minska min otrohet men för att hjälpa min fru.
  • Anonym (HH)
    molly50 skrev 2024-11-10 12:50:42 följande:
    Den som ska kämpa och rätta felet du har gjort är ju du. Inte din fru.
    Sättet du förminskar din otrohet på kan ju göra att hon känner att du inte tar det du har gjort på allvar. Det hände bara en gång och alla kan göra fel osv,som om det vore en ursäkt.
    Och att du bokar hotellrum åt er så att ni ska få vara själva kan ju också göra att hon känner press på sig att du ska vilja ha sex med henne.
    Har ni funderat på parterapi så att ni kan få hjälp av en utomstående att reda ut era problem?
    Tro mig  att jag försöker inte minska vad jag gjorde, att boka hotell är inte för minska vad jag gjorde men för att försöka hjälpas henne att gå ut från depressionen.
    jag behöver hjälp av andra som kan hjälpa mig och inte skriva att det är mitt fel, jag behöver inte veta detta för att jag vet att jag har förstått vårt äktenskap 
  • Anonym (HH)
    Kirenaj68 skrev 2024-11-10 14:22:40 följande:
    2 gånger per månad trots ditt snedsteg och hon kan inte tänka sig att vara med en annan man än du, säger du.....
    Jag tycker faktiskt inte att du har så mycket att klaga över. Du hade kunnat sitta där med en exfru och barn som hatade blotta tanken på dig.....
    Att din fru tvingar sig till att ha sex med dig håller förstås inte i längden, så du får dig själv om vad som är viktigast för dig just nu. Att din fru hittar tillbaka till sig själv och mår bra igen eller att du får ditt sexbehov uppfyllt. Är du beredd att avstå för att ge din fru utrymme för att bli bra igen?
    Det klart att det viktigaste för mig är att hon ska må bra och inte behöver ta piller mot depression, jag är inte ut bara att hon ska få sexlust tillbaka.
  • Anonym (HH)
    molly50 skrev 2024-11-10 14:14:35 följande:
    Jo,men det du måste förstå är ju att hon kan känna pressen på sig att ha sex med dig när du bokar hotellrum.
    Inte att du vill hjälpa henne.
    Så det kan få rakt motsatt effekt mot vad du hoppas på.

Om du vill hjälpa henne så måste du visa att du tar ditt felsteg på fullaste allvar utan att förminska det.

Du svarade inte på frågan om parterapi?
    När jag bokar hotellrum  inte för att ha sex med henne men för att vi kan vara själva och kunna göra lite saker som kan hjälpa henne att må bättre.
    jag har gett henne förslag att gå på terapi men hon sa det kommer inte hjälpa
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-11-10 14:47:02 följande:
    För mig hade ETT snedsteg inneburit slutet.
    Aldrig i livet att en kuk han knullat en annan med under vår tid tillsammans någonsin skulle komma in i mig igen.

Att be om förlåtelse hjälper inte.

Sluta tycka synd om dig själv.
    Anonym (HH) skrev 2024-11-09 17:55:40 följande:
    Varför har hon inte självrespekt för sig skälv?
    jag har gjort fel detta betyder inte att hon måste lämna mig, varför ska vår barnen blir drabbade, är det inte bättre för oss att kämpa och kunna rätta det felet som jag har gjort.
    När barnen blir drabbade så är det 100% ditt fel. Beroende på ålder på barnen så har de också rätt att få veta varför de inte längre får bo med sina båda föräldrar. 
    Utöver det så får de se hur det kan gå (bör gå) när någon varit otrogen.

Det är DU som svikit inte bara din fru utan även dina barn. Svikit. Hur känns det?

Jag ser mina skitiga skosulor mer värda än en otrogen partner.
    Definitivt ja.
    Jag upprepar en gång till, jag tycker inte synd om mig vill bara hjälpa min fru att gå ur detta för att jag har gjort fel.
    om jag uppfattat dig rätt det bästa att jag lämnar henne?
    i din värld finns inte nåt som heter andra chansen?
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-11-10 15:13:00 följande:
    Det verkar faktiskt som att du just gör det, tycker synd om dig själv.

Nja, halvrätt. Jag tycker att hon borde lämna dig då du har förstört allt mellan er.  Alternativ två är att du bör lämna henne så att hon kan börja leva igen, kanske träffa en ny (trogen) man och få både livs- och sexlusten tillbaka.

Nej, inte när det kommer till otrohet. Absolut inte.
    Då du tycker att om man är otrogen så det är kört för paret det går inte att gå vidare bara skiljas?
    man kan förlåta allt förutom otrohet?
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-11-10 15:13:00 följande:
    Det verkar faktiskt som att du just gör det, tycker synd om dig själv.

Nja, halvrätt. Jag tycker att hon borde lämna dig då du har förstört allt mellan er.  Alternativ två är att du bör lämna henne så att hon kan börja leva igen, kanske träffa en ny (trogen) man och få både livs- och sexlusten tillbaka.

Nej, inte när det kommer till otrohet. Absolut inte.varför tycker att jag bara tycker synd om mig?
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-11-10 17:46:15 följande:
    1. Exakt, rätt uppfattat.
    2. Nej, inte allt. Inte våld eller kriminalitet heller. Säkert mer men inget jag kommer på just nu.
    Jag förstår nu hur du tänker och jag respekterar vad du säger.
    jag ska prata med henne och ger henne frihet om hon vill lämna mig.
    jag har gjort fel och jag måste ta konsekvenser och låta henne leva ett bra liv med en annan trogen man.
  • Anonym (HH)
    Kirenaj68 skrev 2024-11-10 21:02:12 följande:
    Var det ditt snedsteg som gjorde att hon hamnade i depressionen? Hon må älska dig fortfarande såpass att hon inte vill vara med någon annan man, men ett sår efter ett sviket förtroende kan vara svårläkt. Speciellt förtroenden baserat på kärlek. De "små problemen" efter snedsteget, som du beskrev dem, är nog inte lösta på långa vägar. Frågan är om ni ens har börjat bearbeta dem trots att du säger att "det löste sig till slut"......
    Vi älskar varandra så mycket jag har varit dum och var otrogen mot henne, efter det har vi pratat mycket om detta och hon sa att jag förlåter dig men skadan som är inåt tar tid, jag gör mitt bästa för att hjälpa henne att mår bättre.
    Hoppas att jag lyckas
  • Anonym (HH)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-10 21:26:40 följande:
    Grejen är att hon verkar känna känslor som säger att hon vill hålla fast vid dig till varje pris även fastän du inte är bra för henne. Det var därför jag skrev tidigare att om du bryr dig om henne så är det bättre att du lämnar för hennes bästa. Depression är inte att leka med, du har med största sannolikhet gett henne den.
    Eftersom hon tror fortfarande i vårt äktenskap så vill jag kämpa hård för att visa henne att jag gjorde fel och jag gör allt jag kan för att hon ska må bättre, jag vet att det kommer ta sin tid men jag är redo att vänta länge
Svar på tråden Frun har tappat sexlust