• Anonym (L)

Förutsätter han att jag ska ha koll?

Vad är det för pissmänniskor som inte ens kan bjuda till på en födelsedag? Är du lika pissig mot vänner och kollegor?

När min närmsta kollega fyllde år, köpte jag två bakelser så att vi kunde fika på kontoret. Självklart för mig. Kan man inte göra det för en som man ändå delar hushåll mer, är man bra usel människa.

Det enda positiva är att en pissmänniska träffade en annan. Synd om barnen bara.

• Anonym (L)
    Anonym (Molte) skrev 2024-11-06 16:57:11 följande:

Det är skillnad mellan att bjuda sin kollega och ta över (som det faktiskt blir) föräldraansvaret från någon annan.

Som det egentligen borde sett ut: Mannen fixar present, (frågar, vad tror du 17-åringen vill ha?) frågar om hon kan hämta upp tårtan han beställt för att sen sjunga och gratta tillsammans. Typ.

Ta över föräldraansvar? Att bjuda till lite är inte samma sak som att ta över föräldraansvar. Att ta fram en kaka från frysen, säga grattis och bjuda på lite fika är fan inte att ta över föräldraansvar. Det är att vara hövlig mot människor man bor med. Varför vill man inte vara en hövlig person? 

Pappan är usel, men varför ska man för den sakens skull bete sig lika uselt som vuxen?
  • Anonym (L)
    Anonym (Molte) skrev 2024-11-06 17:04:38 följande:
    Varför ska man vara tillsammans med usla människor? Varför ska någon fungera som en stötdämpare och täcka upp för en usel människa? Det blir ju som något slags medberoende där en persons dåliga beteende ska kretsas och anpassas runt.

Pappan gör sina egna val, man kan inte lägga över förväntningarna på en bonusförälder. (varken pappan, barnen eller familjelivsforumet)
    Nej, men om man som vuxen människa väljer att leva tillsammans med andra människor, ingår ändå att visa en viss hövlighet. Att gratulera på födelsedagen, är hövligt. TS behövde inte ställa till med kalas eller ens köpa present. Det hade räckt att uppmärksamma, kanske ta en kopp kaffe tillsammans eller så.
Svar på tråden Förutsätter han att jag ska ha koll?