Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Anonym (Heter?) skrev 2024-12-17 11:29:16 följande:

Fortfarande inget livstecken från hans sida varken vare sig det gäller högtalaren han kunde få eller något annat...
    Även att det var han som skrev att Vi kan höras nästa vecka så verkar han vänta in kontakten från mig? 
    Fär såhär lång tid ska det ju inte behöva ta att svara på om man vill ha en utav dom där högtalarna till sig eller sin dotter? 
    Det är ju liksom inget livsavgörande beslut han ska ge besked om? 

Han tänker säkert detta nu och är Helt cool lugn som helst typ att ? äsch hon hör säkert av sig i dagarna som vanligt och förekommer om att både höras och ses när det passar henne, och då kan jag svara om högtalaren ? 

Är det udda att fortfarande inte ha hört ifrån honom trots att det bara är 1,5 dag in i nya veckan? Eller bara jag som är så ovan att hålla mig borta och låta saker ta tid kanske?

Det är bara tisdag :) Om han är intresserad av högtalarna får han väl höra av sig? Låt det ta tid :)

Jag får en känsla av att du och jag är lite lika där kring att ha svårt att vänta.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-18 08:40:31 följande:

Usch, har sovit konstigt inatt då jag drömt om honom till stor del. 

Kan inte släppa tanken på vad han skulle skriva om jag skrev först ändå...
    Risken till 80% är väl att han skriver något liknande som förra veckan vi sist hade kontakt. typ att - vi hörs efter jul det är mycket nu, eller typ - Har planer i helgen och tack för högtalaren men behövs inte. 
    Ja men något i den stilen lär han ju svara OM jag hade skrivit. Somsagt, ingen vidare verbal person på sms. 
    Såhär länge brukar jag inte kunna hålla mig...därför det far och flyger massa tankar om jag bara ska skicka något men vad isåfall? 

Vill ju heller inte tjata hål i huvudet på honom om några högtalare jag själv egentligen inte bryr mig om.
    Det enda jag vill, vare sig jag skrivit först eller på hans initativ är att höras med glada sms där man planerar att ses. 

Känns som han glömt bort mig? Tänk så tror han att jag är sur? Tänk så tror han att jag sitter här jätte upptagen och därför inte skriver något som jag brukar och att han då ej vill störa och håller sig borta?

Ska tilläggas att vi har alltid mer eller mindre haft kontakt på min jobbtelefon eller Messenger, för den använder jag mest men eftersom jag sagt upp mig och ska börja nytt jobb så lämnas den in imorgon och det skrev jag till honom sist vi hade kontakt (att han bara kan nå mig på detta nummer till Tors). Som svar på det då fick jag bara en glad emoji. 
    Det har gått 5 dagar idag utan livstecken. 

Och detta med nytt jobb och byte av det, varför visar han inget intresse för min sista dag på jobbet liksom, frågar hur det känns, frågar vad jag har för planer på
    min 3 veckors ledighet? Nope, inget. Bara jag som är drivande på sms somsagt. Han mer face to face.

Vad hade ni gjort? 

När hördes ni senast? Han glömmer inte din existens, men han kan säkert ha glömt det där med högtalarna. Låt honom komma på det i sin egen takt, det borde ligga i hans intresse, inte ditt.

Han får väl tro vad han vill, du kan ju också vara upptagen.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-18 15:47:41 följande:

Hur går det för ts?

Ja, vi har hamnat i ett läge sedan ett par veckor där det i princip är jag som "måste" höra av mig. Det har med hans hälsotillstånd att göra och jag vill inte avslöja detaljer förstås, men det är inte permanent iaf och inte utbrändhet, men han blir hjärntrött kan man säga, kommer inte ihåg saker och orkar inte lika mycket nu. Det stör mig så klart, men jag vet inte hur länge det kommer att vara så här heller innan han har mer ork. Så det är inte alltid jag som hör av mig först, men i princip. Han har en massa människor omkring sig som stör ut också så det tar både ork och uppmärksamhet. Svårt läge att försöka få till jämställdhet.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-18 18:41:09 följande:
    Aha klurigt! Ja det låter svårt få till balansen där. Men också fint av dig även om jag inte vet orsaken till hur han mår. Men iallafall så är det ju bra komma ihåg att inte bli en medberoende om det skulle vara så. 
    Kraftiga fysiska skador, kort sagt. Vet inte hur lång tid det tar innan han kommer att vara märkbart piggare, men det går åtminstone åt rätt håll.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Nej) skrev 2024-12-18 18:41:51 följande:
    Nej nej nej hitta inte på ursäkter för honom, det är inte hans hälsotillstånd som är orsaken till att han inte hör av sig snälla rara. Han matar dig med allt han kommer på för att du inte ska ställa krav på honom utan nöja dig med dom smulor han kastar åt dig ibland. Blocka honom nu!! 
    Det är inte bara mig han säger så till utan även till sina släktingar, så jag tror inte det är bara en ursäkt. Fullt förståeligt att han är väldigt matt just nu med tanke på vad han går igenom. Så jag vet inte vad som är vad av skador eller bekvämlighet.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-18 22:15:37 följande:

Usch då Ts, hoppas han piggar på sig snart!
    Hur är ditt mående kring honom när ni ej kan ses / höras så mycket nu? Känns det jobbigt eller är det helt ok?

Jag fick som svar ikväll kl 19.54:
    kollar och en tumme upp 

Det tog alltså 7 timmar för honom att svara på vad han skulle göra i helgen och om han ville ses. Återigen varken ett ja eller nej...Återigen bara skjuter det på framtiden...
    Han kan ju inte tycka om mig?

Jo det hoppas jag också... Men vi har andra problem att reda ut och jag är inte säker på hur länge vi kommer att fortsätta ses. Jag vill inte ta det här i tråden, men jag känner att han inte alls tar hänsyn till mina känslor utan tycker att det är saker jag får hantera på egen hand. Om man inte kan kompromissa så har man inte mycket till framtid. Just nu tar det emot att ens önska honom en god natt. Det är meningen att vi ska ses till helgen och jag känner mig inte alls glad. Jag vet inte om jag kommer att vara på bra humör, medelbra, bitter, känslokall eller något annat.

Kollar, ja det var ju inte mycket till svar. Men gör så att du backar nu då och låter honom ta bollen? Han kan väl ha varit upptagen idag, men det borde vara han som hör av sig med besked.
  • Anonym (Hmm)
    eija76 skrev 2024-12-19 08:09:38 följande:
    Var så ärlig och tydlig i samtal med honom du känner är möjligt utan att vara typ otrevlig. Vet inte hur länge ni setts men att vara ärlig med sina känslor och begränsningar är ju en bra grund i såna här situationer. 
    Tre månader nu. Ja jag känner att jag behöver prata med honom. Se hur han tänker egentligen. Det handlar om en sak som han vet gör djupt ont i mig men som han inte verkar vilja kompromissa kring, och jag vill veta om det verkligen är så. Det måste inte vara så att vi slutar ses för det, men jag måste isf vidta åtgärder för att inte bli sårad på det sättet. Och det kommer också att påverka hur jag ser honom som person.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-19 07:29:36 följande:

Jag fattar Ts din känsla, att man egentligen vill vara glad och härlig när man ses men är det något som ligger och pyr och stör så blir man ju inte den bästa versionen av sig själv.
    Om du känner att du inte kan spela glad riktigt så hade jag avbokat i ditt fall, för det kanske sätter lite griller i huvudet på honom med om du vart som mig i min sits och fått ta tag i mycket på egen hand och styra upp er mellan...

Kollar och en tumme upp som emoji - njaa fattar inte varför han är så kort i sina svar. Liksom sist skrev han bara VI kan höras nästa vecka. 
    Det gemensamma med dessa svar från hans sida är ju definitivt att han inte vill tacka nej till mig men skjuter liksom upp det gång på gång som att det får vänta hela tiden ( hade han absolut INTE velat träffas mer så hade han skrivit det, för tro mig han är den ärligaste person jag någonsin stött på, och ibland kanske lite för ärlig haha.) 
    Liksom vad samma sak här - såååå långt är det ju inte till helgen nu och han borde veta om han kan ses eller inte. 
    Och detta med högtalaren - inte ett ord i hans sms om han har bestämt sig? 
    Och detta med VI hörs nästa vecka som han skrev i fredags- återigen uppenbart att han inte hade tagit kontakten om inte jag skrivit och frågat om en träff hans kommande helg. Det var inte den känslan man fick av svaret ? kollar ? iallafall.

Blir också putt och less när det är såhär Ts..

Ja jag vet ärligt talat inte alls hur jag mår eller hur jag känner för honom längre. Det är inte sakfrågan som är springpunkten utan hans ovilja att hitta en gemensam lösning. Det känns inte som att han bryr sig särskilt mycket om att saker han gör sårar mig.

Ja helgen närmar sig ju med stormsteg! Det är hög tid att spika planer, man vill ju gärna ha minst ett dygns förvarning. Men ta inte upp det där med högtalaren mer, vill han ha den får han komma med ett besked själv.

Vi borde definitivt ta en fika över det här!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-19 09:39:45 följande:
    Ja ni måste prata. Du måste ta hand om dig. samt du har inga skyldigheter hålla uppe en konversation. Ibland är det ju det känner jag, att man tror att man måste vara den som fixar med sånt och känner sig dålig annars. 
    Jag känner mig rätt avtrubbad idag, känslomässigt. Om han fortsätter att stå på sig om att inte ens vilja kompromissa, det lär skapa ett avstånd mellan oss. Då finns det inget vi längre, bara två individer. Och det är väl så han vill ha det. Man tappar den där känslan av samhörighet.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-19 15:12:29 följande:

Jag fattar Ts. Ingen rolig känsla. Men hellre att man känner sig avtrubbad och likgiltig än att känna sig förkrossad och uppgiven. 

Hur tacklar du detta med julen när det kommer till relationen er mellan i fråga? 

Kan bara se till mig själv men för mig blir påslaget av att ha ännu mer kontakt mer nära till hands och hjärnan börjar romantisera hur det KUNDE ha vart om man bara var liiiite mer på samma plan som han man träffar. Allt hade vart så mycket lugnare i sinnet då och man hade mer kunnat njuta av allt det mysiga som sker nu med en mer genuin känsla för att man fick den bekräftelse och uppvaktning man känner man är värd. Just nu är det iallafall allt jag önskar mig. 
    Hade kunnat avstå alla paket i världen bara han steppade upp sitt game och förvånade mig på ett positivt plan med ömsesidigt ansvar för relationen för han visade tusen gånger mer rent emotionellt. 

Ingenting är omöjligt för oss, detta kanske bara är en fas av något lite provocerande/tungt som man ska ta igenom sig för att se ljuset i tunneln starkare när det väl kommer. 

Hoppas så innerligt att han jag träffar hör av sig med något riktigt bra i helgen där jag får mer än bara brödsmulor. Men vågar inte hopps på att han ens skriver. 
    Liksom vill inte dom ha någon vid sin sida av det motsatta könet nu kring jul och allt mys och gemenskap? Känner dom sig inte ensamma, precis som man själv kan göra?

Nej jag vet inte exakt vad jag känner eller tänker nu, men dagen har iaf varit ok. Jag vill ge honom en chans att visa att han kan vara i tanken "ge och ta" snarare än "passar det inte så är dörren där". Nu sa han inte så, utan mer att om det gör för ont för mig att vara med honom så kanske jag inte ska vara det.

Han har frågat vad jag gör på julafton, det kan ha varit av ren nyfikenhet, men det finns ju också en möjlighet att hans föräldrar vill bjuda in mig på en em-fika och det vore så klart trevligt. Annars ses vi inte förrän nästa torsdag igen.

Önskar samma för dig som för mig, att vi kan vila lugnare i de här relationerna vi har. Att männen liksom vaknar upp lite grann och börjar uppskatta det som finns. Jag vet dock att det är för mycket att hoppas på, det finns inte mycket man kan göra, men man kan iaf backa lite och låta dem sakna oss. Precis som du önskar jag att den jag träffar skulle steppa upp mer, både i kontakt men ffa just nu kring det problem som har uppstått.

Jag tror tyvärr att män har lättare för att vara ensamma =/
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?