Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 14:40:28 följande:

Han har fortfarande inte hört av sig om han kunde ses eller inte till helgen?efter att han skrev: kollar.

Jag sitter här nu, precis blivit avtackad av mina kollegor och fått ett fint vin och lite ostar och kex som tack för denna tiden. 
    Nu sitter jag här själv i min lilla nystädade etta med vetskapen om att jag är ledig i mer än 2 veckor utan planer och känner mig ängslig för allt jag vill är att höra från honom. 
    Jag hade velat vara upprymd nu och embracea stoltheten över mig själv för dessa år på arbetet och fira att jag nu gjort min sista vecka på jobbet men istället känner jag mig illa till mod, känner mig ängslig och låg över att han inte har skrivit än när han sagt att han ska kolla upp helgen. Magkänslan skriker att han inte kommer höra av sig alls i helgen för han tror väl att jag återigen ska förekomma honom på Messenger nu och fråga om han kunde eller inte en gång för alla.
    Jag vill skriva jätte mycket ssamtidigt som jag en sån här speciell fredag inte vill få dissen, vilket jag till stor chans kommer få. Han har säkert redan bestämt sig för att säga att han inte kan men väntar väl på att jag ska skriva igen och då behöva känna mig needy. Men vill ju ha svar! Min tid är också värdefull. 
    I en drömvärld hade jag mer än gärna delat min gåva från kollegorna tsm med honom imorgonkväll och ha något att se fram emot. Men somsagt, inte ett ljud?

Vad ska jag göra tycker ni?

Jag tycker att du ska boka upp helgen istället! Du är upptagen om han hör av sig! Så låt bollen ligga hos honom.

Den jag har kontakt med skrev jag till igår och bad honom höra av sig idag. Vi får se om han gör det...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 15:26:51 följande:

Om inte han du träffar tar kontakt idag fast ni har sagt det kommer du ändå att höra av dig?

Eftersom vi har bestämt att ses idag så, ja. Jag behöver ju kolla vilken tid han kan ta emot besök. Skrev nyss, tar en morgonkaffe så länge.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-20 21:38:56 följande:

Ts du får inte tolka mig fel nu. Har varit där du är och har vänner som hamnar där också än idag. Man blir helt knäpp. Jag vet. Men eftersom du är den som "jagat" honom så vet han ju vart han har dig. Tyvärr värdesätter få män kvinnor som (missförstå mig rätt) jagar. 

Nu går du in helt i honom och jag fattar känslan, den är hemsk MEN vad tror du hade hänt om valt att vara tyst istället. Inte en dag inte en vecka utan längre... ? Kommer han börja undra vart du tog vägen kanske?

Det du såg i hans hem idag kan ju mkt väl ha varit att hans familj kom hem och åt mat då han fått tråkiga besked om sin hälsa. Hans son kommer ju inte hem på moppen och är med om pappa har en dejt? Och vilken dejt köper med en presentkorg? 

Hej Elsa! Du har nog tagit fel på person när du skrev :)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-21 08:53:48 följande:
    Eftersom vi har bestämt att ses idag så, ja. Jag behöver ju kolla vilken tid han kan ta emot besök. Skrev nyss, tar en morgonkaffe så länge.
    Så för att vara tydlig, han hörde inte av sig igår (inte oväntat tyvärr). Han kommer att vara upptagen i helgen, en del planerat och en del (som idag) oplanerat. Tyvärr kanske vi inte ses på mer än en vecka till eftersom jag också är upptagen framöver. Han hade nog inte förväntat sig att det skulle vara så pass tight om tid. Det kan han gott ha att fundera på. Lustigt nog fick jag samma svar som en annan i tråden: Vi kan väl höras? Ja du grabben, DU kan gärna höra av dig om du känner att du saknar mig... Så känner jag just nu iaf. Han vill att jag säger till om jag får en lucka, ja det kan jag väl göra. Skickade något neutralt tillbaka, önskade fin helg mm. Och en indirekt uppmaning om att han kan skriva också. Vi lär väl önska varandra god jul på tisdag, förväntar jag mig åtminstone! Och sedan får vi se.
  • Anonym (Hmm)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-12-21 09:43:20 följande:
    Accepterar du ett email lika mycket som ett telefonsamtal? Varför jag frågar är att jag idag 2024 i princip helt har slutat att ringa folk då jag avskyr att snacka med dom när de sitter i väntrummet på sjukhuset, står i kön på ICA, just ska in i duschen, är ute och joggar, håller på och sätter upp nya gardiner mm mm mm mm. Att inte folk kan lära sig att ge fan i att svara i sina mobiler när de bevisligen är upptagna. Demon

Så idag skickar jag bara EMAIL! Flört

Btw, jag skickar EMAIL... INTE SMS!
    Ingen av oss använder mail för att kommunicera, sånt hör till jobbvärlden och min privata använder jag helst så lite som möjligt, det är mer av ett nödvändigt ont. Vi har ringt varandra en enda gång (det var i förra veckan då jag behövde kort info som jag behövde ringa snabbt). Det är väl det jag tänker att man har samtal till främst, vet inte om han är typen som har längre samtal via telefon, jag är ok med det iaf om det vore så. Vi använder Snap annars. Det ger bättre möjligheter än vanliga sms för att uttrycka sig.

Ledsen, men om en kille skulle skicka mail till mig så skulle jag kraftigt ifrågasätta hans intresse och hans hum om hur modern kommunikation fungerar. Jag skulle aldrig stå ut med en sådan kille. Det hör lite till "äldre" generationer att höra av sig så kanske? Jag skulle tänka att en sådan person är 55+ eller så. De enda jag själv mailar till är mina f.d. svärföräldrar och knappt ens det. Ringer hellre eftersom vi har kontakt så sällan.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-21 09:45:11 följande:
    Bra där! Ja nu är det hans tur att tänka till på vad som behövs göras för att er kontakt ska bli bra, att den ger mer än tar energi. Det finns ju lägen när det kan bli ojämnt som nu att hans hälsa inte är ok. Men det går inte heller att låta honom skylla på det i alla lägen. 
    Precis, hälsan och julfirande mm är goda ursäkter men det tar inte många sekunder att skicka en liten hälsning. Bästa tiden är väl när man är för sig själv på morgonen och kvällen. Så nej, man kan höra av sig om man vill! Jag avvaktar ett tag nu. Ska lägga ut en Snap story idag eller imorgon, han kan gott få sukta efter mig en stund.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-25 22:47:11 följande:

Hur har det gått för er under Julen?

Åt skogen. Det är med största säkerhet över mellan oss. Han ville att jag skulle höra av mig om jag kunde ses och eftersom jag har tid idag hörde jag av mig. Istället för ett rart meddelande hade vi en lång konversation i text där han tycker att jag tränger mig på (trots att det var han som sa flera gånger att han vill ha mig där, frågade om jag ska komma förbi mm) och att en sak jag sa i förra veckan sårade honom djupt, vilket jag inte hade en aning om eftersom han inte sa något om det heller. Det känns bara som att han har dömt ut mig helt istället för att prata om saken och försöka förstå, lösa saker. Tydligen är han inte alls särskilt bra på kommunikation inom vissa områden. För första gången har han läst mitt senaste meddelande igår utan att svara och det känns jättekonstigt för det var som att vi var mitt i en konversation då. Han kanske svarar idag, eller aldrig. Har ingen aning. Jag hade önskat att vi hade kunnat reda ut saker, men det behöver finnas en vilja från båda hållen för det. Han verkar haka upp sig på våra olikheter istället för att njuta av den närhet vi har och den tid vi hade kunnat ha tillsammans.

Och jag är så fruktansvärt trött på män som inte klarar av att binda sig, av olika orsaker. Det är precis som att de tror att man ska binda ner dem för resten av livet, och inte klarar de av att berätta hur de känner och mår heller. Inte alla män så klart, men av de som jag har träffat det senaste året ungefär. Jag vet att det finns bra killar där ute men jag är så himla trött på att inte hitta någon som är hyfsat vettig.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-26 14:39:05 följande:

Usch då Ts - vad tråkigt att det inte känts bättre. Låter som att han är väldigt konflikträdd och precis som många män bara vill ha det på sina villkor. Fattar dock inte detta med att han bjöd in dig till sig för att den tycka att du tränger dig på? Hur han man ens mage att säga så? Detta med kommunikation verkar inte vara helt lätt alltid. 

Ja han är konflikträdd, och trots att han är så principfast lyckas han inte prata om varken känslor eller gränser, förrän det är för sent iaf. Han kan inte kommunicera helt enkelt. Och nu är han skitsur på mig verkar det som. Jag ska ge det ett sista försök, antagligen imorgon. Om han inte lyckas ta till sig det jag försöker förklara så får det vara så. Jag kan inte tvinga någon att förstå när de inte vill förstå. Och ja, allt på hans villkor! Och så har det varit hela tiden känns det som, under ytan på något sätt.

Men ja precis! HUR kan det vara jag som tränger mig på när han BER mig vara där?! Och hur svårt ska det vara att om inte annat skylla på att man inte har ork att umgås på några dagar om han nu behövde paus? Konstig kille det där...

Jag har iaf sett hur jag har utvecklats som människa av de utmaningar som kom med att vara med honom och det ser jag som ett stort plus. Jag ser varningssignalerna mycket tydligare, även om jag kanske inte riktigt följer dem än (för jag borde bara be honom dra eller inte ens säga ett pip mer), men det är också en utveckling. Man blir klokare.
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-26 21:26:21 följande:
    Usch så tråkigt att höra. Mycket märkligt agerande av honom. Han verkar vara svår inom vissa områden ja. Inget svar än?
    Ja, mycket svår... Och inget meddelande än. Jag tror att han inte kommer att svara alls på det där sista jag skrev. Har fäst två av mina viktigaste meddelanden i chatten (snap) så kan han läsa dem igen om han går in. Svårt att låta bli. Dessutom är han otroligt nyfiken som person så om jag skriver något mer så lär han läsa det. Och imorgon ska jag lägga ut en story-bild dessutom. All is fair in love and war. Jag ger det iaf ett sista försök, sedan släpper jag honom. Kanske för all framtid. Och det kanske är bäst så med tanke på hur totalt utdömande han är.

Jag förstår inte hans beteende däremot. Han är skitsur, säger att det känns över mellan oss, skriver statusuppdateringar online som kanske/kanske inte är medvetet för att såra mig, han har avmatchat mig på dejtingsidan. Och ändå har han kvar mig på snap...? Och inte blockerat mig någonstans.
  • Anonym (Hmm)
    Mkay skrev 2024-12-29 01:53:15 följande:

Du ska inte vara den enda drivande, tar inte killen tag i att kontakta/ses/skriva och som du skriver att det gått någon vecka sedan ni hörts för att han inte skriver på eget initiativ så är han helt enkelt inte så intresserad. Gå vidare och låt det vara, vill han göra något av er relation så kommer han till dig. 

Jag var i exakt samma sits som dig i dejtandet tills att jag började dejta enligt regeln att låta killarna vara mer drivande i det och släppa de som lekte svåra - är han intresserad så är det enkelt. Då träffade jag äntligen min nuvarande fästman, med honom var allt enkelt.

Jo, det är väl så det ska vara förstås. Synd bara att så många killar verkar så nonchalanta. Om de inte är intresserade kan de väl bara säga det och gå vidare istället för att hålla kvar en som reserv..? För det är lite så det känns.

Jag gjorde ett sista försök att nå ut till den här killen igår kväll, han har inte läst det så antagligen är han fortfarande sur på mig. Men bollen ligger på hans planhalva nu.
  • Anonym (Hmm)
    Mkay skrev 2024-12-29 16:58:41 följande:
    Ja det är otroligt frustrerande, tyvärr är det väldigt vanligt enligt mina erfarenheter. Det är också extremt jobbigt att behöva inse att någon man är intresserad av inte är intresserad tillbaka. Mitt bästa tips är att hålla huvudet högt, svara med samma energi som du får och släppa de som inte tar initiativ till meddelanden eller att ses. Tids nog kommer du hitta någon som är lika intresserad av dig som du är av honom. 
    Ja, jag kan nog ta ett nej, men man behöver inte vara en skitstövel i de lägena heller tycker jag =/ Vi är alla bara människor och förtjänar att bli behandlade med lite varsamhet.

Jag vet att du har helt rätt där med vilken attityd man borde ha, men det är svårt... I alla fall när det finns känslor, men förhoppningsvis hinner det inte bli några om de rensar ut sig själva så att säga.
  • Anonym (Hmm)

Tålmodig som jag är väntar jag fortfarande på den här killen. Japp, jag vet, jag borde bara ta bort honom och gå vidare... Så han behövde tydligen en vecka på sig för att bli mindre upprörd och han har iaf läst mitt meddelande nu (igår kväll). Tyvärr hann jag inte lägga till en sista sak, att jag förstår hans sida av saken, men jag kan inte skriva mer nu för då blir det bara spam. Han behöver nog tid att smälta allting. Och jag har verkligen förståelse för att han tog det så illa, med tanke på hur han verkar ha missförstått mig. Jag hoppas fortfarande att vi kan reda ut allting. Om det ska vara slut vill jag åtminstone känna att han förstår att jag inte är en så hemsk människa som han tror, och självklart fattar jag att jag kanske inte kan få det så heller. Jag får helt enkelt vänta och se om han hör av sig.

I nya kontakter med män försöker jag nu vara rakare, tydligare, avsluta snabbare om jag känner att det inte passar osv. Jag tycker däremot att det är svårt att avsluta snabbt när killen är trevlig. Någon skriver ett fint meddelande och då ska jag bara tacka för det och skriva att jag söker kontakt med personer som bor närmare eller att vi inte matchar, jag vet det, men det är svårt, särskilt om man kommit en bit i i en konversation. Och jag vet att det är snällare mot den andra också i slutänden, förstås, även om jag känner mig hård, kall och avvisande trots att jag inte är otrevlig. Svårt när man har vuxit upp som "duktig flicka" och "people pleaser"!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Skit i det) skrev 2025-01-06 11:16:44 följande:

Man slutar bry sig, det är vad man gör. Männen vet förmodligen om din karaktär och spelar på det. Dom vet att du är någon som dom "kan hålla på" med. Du behöver skaffa dig bättre självrespekt om något. 

Ofta är det en specifik typ av kvinnor som hamnar i dessa situationer. Det brukar gå åt två håll. En del kvinnor lär sig av sina misstag. Och undviker denna sortens män, eller stänger ner direkt när det märker vad det är för slags man och går vidare.

Samma sak gäller en del gifta kvinnor och kvinnor i relation. Dom klagar på att dom får göra allt i relationen. Men ändå stannar dom kvar. En sund/logisk människa hade lämnat, om man är missnöjd. Det är inte alltid lätt och det kanske inte går lika fort med barn. Men går det gör det. Annars tycker jag dessa faktiskt får skylla sig själva, när dom ändå inte gör något åt sin situation och är förhandlingsförlamade. 

Jag har en lång historik av destruktiva relationer och det är tyvärr inte så lätt att gå vidare från det, det är mönster som befästs redan i barndomen. Jag ser det som ett bra steg att jag åtminstone kan se varningsflaggorna, även om jag inte är stark nog att agera därefter.

Jag både håller med och inte när det gäller kvinnor i relationer. Det är inte bara det praktiska, det är också det emotionella (och sunken cost fallacy i många fall), och om man dessutom är fast i en relation där man är medberoende på mer eller mindre allvarliga sätt så är det faktiskt inte "bara" att gå. Man kan inte säga att de personerna får skylla sig själva då, för det känns i många fall nästan omöjligt och ska mycket till innan de har nått gränsen. Så om vi pratar om helt normala kvinnor med hälsosamma relationsmönster mm, visst, då får man skylla sig själv efter ett visst tag, men även de har svårt att lämna, och då pga de orsaker som jag skrev om i början av stycket.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (kanske) skrev 2025-01-06 11:17:56 följande:

Jag har haft kontakt och träffat en man ifrån oktober. Och det är alltid jag som hör av mig, för att se hur han mår. Vi har kontakt dagligen via messenger.
    Det är ibland rätt jobbigt att det är bara jag som hör av mig..  Jag är den drivande..
    Mannen ifråga har själv sagt till mig, att du måste vara tydlig med att berätta vad du vill. För han har några diagnoser, (han har ADHD och Asperger). 

Ja, då bör väl du enligt mall bryta och säga att det beror på att han inte hör av sig. Har du sagt åt honom att du vill att han också gör det och hur ofta? T ex varannan dag eller något annat konkret.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (kanske) skrev 2025-01-06 12:23:42 följande:
    Jag skriver godmorgon på morgonen . Och sedan kan svaret komma in snabbt eller ta en halv dag. Vi har inte bestämt att höra av oss varje dag.  Men jag gör väl det med omtanke. 
    Har du testat vad som händer om du inte skriver god morgon, kanske på en vecka eller så?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (kanske) skrev 2025-01-06 13:42:07 följande:
    Ja, eller två dagar har jag lyckats. Tillslut så skrev jag till honom, du frågade jag om han hade glömt bort mig. Fick svaret Nej, det har jag inte. Varför skulle jag? 
    Joo, men i hans värld känns det där rätt självklart. Har man inga seriösa fel på minnet så vet man att personen existerar och två dagar är inte särskilt lång tid. Du skulle kanske kunna träna på att öka till tre eller fyra dagar istället, se om han engagerar sig öht eller om det är du som ska driva den där relationen framåt?
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?