Anonym (raka rör) skrev 2024-11-08 20:11:50 följande:
Det är alltid enklast att svara på vad man själv inte hade accepterat i en relation, och jag råkar nu vara så att jag tar inte skit.
Inte på jobbet, inte från släkten/svärisar, inte från vänner och inte från min partner.
Jag tycker att detta har gett mig kuraget att göra slut med män som inte håller måttet och hitta en bra man att bilda familj med, vilket har gjort mig nöjd och framgångsrik. Sen kan kanske inte alla göra det, men man måste inte heller nöja sig med första bästa som visar intresse, är mitt budskap.
Sätt dina egna gränser och håll dem, för det enda som är säkert i livet är att den som tar skit kommer att få mycket av det.
Många TS som skriver om relationsproblem fokuserar ju endast på problemet vid trådstarten, allt annat kan ju vara toppen i relationen. Därför obegripligt att folk med knapphäbdig info man hoppa till slutsatser som "hen är inte kär i dig" eller "dumpa" osv.
Har själv varit med om det och då var man tvungen att förklara sig "nä han göt ju faktiskt XYZ" så jag tror visst han är seriös osv trots att det inte var det tråden handlade om.
Visaa verkar ha en agenda att få folk att tvivla på sina relationer.