Anonym (Råd) skrev 2024-11-11 09:41:04 följande:
Jag litar på människors goda vilja och inneboende empati. Bara för att vi är på FL så tänker jag att människor använder hjärta istället för att få utlopp för egna inre känslor. Uran det hoppet kan man ju tappa tron på mänskligheten.
Jag är 100% säker på att många på FL gör sitt absolut bästa och vill andra väl. Så långt är jag med. Problemet är dock att vissa trådar blir ett eldorado för människor med empatistörningar. Jag har sett flera trådar där TS skriver något ytterst känsligt, typ att hen är kär i någon annan fast hen är i en relation. Dessa trådar är som en nyöppnad godispåse för människor med empatistörningar. Där gör dessa narcissister allt för att få hoppa på TS och gör enorma ansträngningar att hitta saker de kan använda mot TS. Jag hittar inte tråden men för ett par år sedan hittade jag en tråd där exakt detta hände. En kvinna skrev att hon förälskat sig i en kollega. Mängder av narcissister sökte sig till tråden för att berätta för denna kvinna vilken värdelös människa hon är, och detta berodde på att hon, enligt dessa, inte gjort tillräcklig för att hindra dessa känslor.
För mig, som själv har ASPD, är detta fullt logiskt. Har man empatistörningar och är narcissistiskt lagd vill man trycka ner andra för att själv känna sig bättre. Och jag känner igen detta beteende hos mig själv i att trycka ner människor som visar minsta lilla svaghet. Och här på Familjeliv är det väldigt många som visar sig svaga och det är därför detta är ett klondike för människor som mig. Så jag säger till er alla att ni ska vara aktsamma på Familjeliv och se symptomen på när ni möter en narcissist här inne.