Min dotter menar att få är så fattiga som vi, stämmer det?
Man kan fortfarande, även nu i 2024, hyra lägenhet billigt privat. Man behöver inte bo i en traditionell hyreslägenhet i ett stort hyresbolag.
Det spelar ingen roll om det är i en förort eller inte , vi har inte marknadshyror. Det som spelar roll är hur nybyggd och nyrenoverad den är. Det finns nog 2:or för 6000 i innerstan också men då måste man ha stått säkert typ 30 år i kö eftersom billliga lägenheter är eftertraktade.
Jag har faktiskt aldrig sett en 3:a för 6000, vet inte om det finns. Och då kollar jag ganska mycket eftersom jag letar efter större. Men 2:a är inte omöjligt om den inte har varit renoverad på länge. Och som sagt kan den lika gärna ligga i stan , det har ingen betydelse för hyran när det är första hand.
Varför är det alltid flickor som är fokuserade på pengar och status? Vem ifrågasätter den toxiska feminiteten?
Var har jag skrivit att hon är bortskämd? Lägenheten är ju bara en del av det. Hon klagar på att vi tjänar sämre än alla hon känner.
det är andras slutsats att hon är bortskämd eftersom vi lägger många tusen i månaden på henne. fattar du inte som EpicF säger att hon hade fått ännu mindre om vi bott å en lägenhet som kostat 10000 kr mer.
skulle vi låta henne bestämma det tycker du?