Min dotter menar att få är så fattiga som vi, stämmer det?
TS problem är inte att de är fattigare än alla andra, de har en högst normal inkomst som de skulle kunna använda till att köpa en bostadsrätt eller villa för länge sedan. Deras problem är att de är för korkade för att faktiskt ta steget dit och istället väljer att gömma sig att de nöjda i den gamla 2,5:an de hyr så billigt. 😢
Är vi för korkade för det? Låt mig fråga om du själv hade en 17-åring hemma i en lägenhet där alla kan stänga om sig, skulle du köpa en större lägenhet alt en större hyresrätt med flera rum? När du säger "ta steget" och gömma oss i en liten lägenhet. Är du själv så jävla smart? Du verkar stendum.
Jag och min man älskar att resa och har så gjort hela barnens liv, våra drömmar när barnen flyttat ut kommer göra att att lägenhet med låg hyra är perfekt.
Och sonen håller på och utbildar sig till civilingenjör, dottern har alltid presterat bra i skolan och har höga ambitioner, så om dom nu anser sig ha så fattiga föräldrar har vi ändå lyckats uppfostra barnen att själva bli högutbildade och förhoppningvis tjäna bra.
jag ska ta en promenad till söder nu, tar mig ungefär 30 min att gå till Hornstull. till jobben har vi 10 min promenad.
vi bor bra. Punkt.