• Anonym (Man)

Blir alltid andrahandsvalet

Anonym (S) skrev 2024-11-08 16:24:41 följande:
    Blir alltid andrahandsvalet

Hej FL! Jag är en kvinna som gillar romantik och relationer. Jag har problem när det kommer till detta då jag alltid bli det här andrahandsvalet kan man säga. 
    Ofta dejtar jag någon exklusivt och kanske har en långvarig typ av relation med killen jag är intresserad av under en längre tid men slutar ofta med att han väljer någon annan att faktiskt bli officiellt tillsammans med. När det tar slut med den andre tjejen kommer ofta dessa tillbaka och önskar fortsätta ses. Jag är inte en tjej som träffat väldigt många men tre killar som jag genuint gillar. Där jag upplevt att vi varit som om en seriös relation. Jag undrar nu vad det är hos mig som gör att man inte vill binda sig med just mig. Några genuina tankar kring detta gärna från killar också? 

Jag har liknade erfarenheter fast från andra sidan som man. Jag dejtade friskt under några år och dom jag föll för och kände att jag skulle vilja ha en framtid med blev det endast några månaders dejtande med. Och jag lämnade också efter några månader ett par gånger. När du skriver en längre tid hur länge är det? En sak jag lade märke till under dom åren jag dejtade var att väldigt många fortfarande har singlar så det är inte lätt att träffa rätt och tror många blir fartblinda av alla alternativ nu och tror att gräset är grönare på andra sidan.

Jag träffade rätt till slut och tror och hoppas du också gör det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2024-11-08 17:06:46 följande:
    det är intressant tanke. ja kanske. alltså jag har svårt att börja gilla någon men dessa tre har jag investerat mycket i, speciellt en. Däremot är det så att han ofta väljer andra tjejer att bli officiell med. jag själv kan dock känna mig kvävd om allting skulle gå ut på relationen , det är viktigt att behålla sina egna intressen och sitt space. 
    Om en man väljer någon annan och kommer tillbaka senare tycker jag du verkligen ska tänka till både en och två gånger innan du ens ger honom en chans igen. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2024-11-08 17:11:48 följande:
    vad skönt att höra att det blev rätt till slut. svar till er båda

nej alltså har backat. ja nä alltså kan vara långvarig dejting som inte leder till en etablerad relation trots att allt egentligen finns där som jag ser det och andra i min omgivning också. Det kan exempelvis handla om att vi dejtar väldigt länge typ ett år. men får aldrig träffa familj eller vänner. eller de vill inte prata om något seriöst de helt undviker ämnet. senare kan han träffa någon annan där de snabbt går genom alla seriösa steg kanske på en månad istället. Jag är en helt normal kvinna tänker jag, får inga svar vad det kan vara. 

Anonym (Patricia) skrev 2024-11-08 16:47:18 följande:

Du skriver att du har "en typ" av relation , vad innebär det?  Du fortsätter skriva att dom sen väljer nån annan att vara officiella med.  - här ligger nog svaret i din undran. 
    Om du av olika skäl inte har en officiell relation med en man så kanske du måste fundera på varför du accepterar en sån relation? 
    Kompromissa aldrig med dina krav och dig själv.

Om en man inte vill prata om framtid efter så lång tid som närmare ett år tycker jag inte du ska ge honom mer av din tid.
    Är du i åldern då det är dags att skaffa barn om du vill det?

Jag hade den biten klar så var ingen panik för min del att träffa rätt kvinna.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 17:54:36 följande:
    Några månader in skulle jag säga. Har man inga barn att ta hänsyn till så räcker typ tre månader. En kille som inte efter den tiden vet om han vill vara i en relation eller inte är inte intresserad utan nöjd med att ligga regelbundet. Det är inte ett krav, det är att be om klargörande kring vad ni är och var ni står!
    Håller med dig där. Och min erfarenhet är att det varit kvinnan som tagit upp det och jag jag bara blivit glad då. Jag träffade några där jag kände att det fattades något en framtid med trots att det var fina kvinnor vi träffades ändå helt förutsättningslöst.
  • Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2024-11-08 19:29:53 följande:
    Saken är väl att jag utgår ifrån att om man träffar någon regelbundet är det för att båda vill det och förstår inte grejen med att man ens vill utnyttja någon eller spendera tid med någon kravlöst? Vill ju att sådant ska komma från båda håll annars funkar det ju inte. Och uppenbarligen finns ju en vilja att ändå inleda seriösa relationer eftersom det funkar med andra tjejer. 
    Under som förutsättningarna tycker jag det är fult att fortsätta att träffas och ducka för frågan om man känner att den andra vill något som man själv inte vill i framtiden.
Svar på tråden Blir alltid andrahandsvalet