• mo4s

BIM december

Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral) skrev 2024-11-24 13:10:55 följande:
    Skönt. Jag är mest rädd för kommentarer från kollegor eller bara att de tycker saker bakom ens rygg men det är svårt att göra något åt haha😅 jag har läst miljövetenskap.

Jaha, förstår. Vad har du pluggat? 
    Ja, det är en jobbig känsla. Det kommer säkert gå jättebra. Jag pluggar webbkommunikation. Hittat några skrivarkurser som går i sommar som förhoppningsvis inte är så tunga 😊
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-24 09:54:21 följande:
    Tempen ska nog hålla sig uppe tills att mensen kommer då sjunker den igen. Men vet ibte om det är denna höjningen som räknas som äl höjning😅 aja det märker vi väl
    Ja, du har helt rätt. Jag trodde att den liksom gick upp och sen ner efter ägglossningen, men det är ju inte förrän den eventuella mensen kommer.

Hur länge tänkte du fortsätta tempa? 
  • mo4s
    Ellen24 skrev 2024-11-25 10:46:36 följande:

Hej
    hoppar in här, har en fråga bara om någon skulle kunna hjälpa mig med den hehe 
    hade ägglossning 12 november och fick tyvärr min mens 6 dagar tidigt den 21 november! 

den tog slut igår och idag kände jag att vi börjar med ägglossningstest så jag inte missar min ägglossning! 

sagt och gjort jag tar ett test idag och det ser typ positivt ut? men det känns väll nästan omöjligt eftersom jag hade mens igår?  

vad tror ni? 

Jag är ingen expert men skulle testa att göra ett graviditetstest också för säkerhets skull?

Ägglossningstest kan ge utslag för gravidhormoner också och då kanske du är gravid eller var nyligen med hormon kvar? 
  • mo4s

Någon som använder appen Premom och kör Clearblue digital (rosa)? Kan man lägga in dem i appen eller är det endast stickor som funkar? 

Vet att Clearblue advanced inte funkar eftersom de även mäter östrogen.

• mo4s

Idag var den min tur att få någon indikation av att ägglossningen förhoppningsvis är på gång! Blinkande smiley på CB Advanced men ingen LH-höjning att tala om 😅