• mo4s

BIM december

Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral) skrev 2024-11-24 13:10:55 följande:
    Skönt. Jag är mest rädd för kommentarer från kollegor eller bara att de tycker saker bakom ens rygg men det är svårt att göra något åt haha😅 jag har läst miljövetenskap.

Jaha, förstår. Vad har du pluggat? 
    Ja, det är en jobbig känsla. Det kommer säkert gå jättebra. Jag pluggar webbkommunikation. Hittat några skrivarkurser som går i sommar som förhoppningsvis inte är så tunga 😊
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-24 09:54:21 följande:
    Tempen ska nog hålla sig uppe tills att mensen kommer då sjunker den igen. Men vet ibte om det är denna höjningen som räknas som äl höjning😅 aja det märker vi väl
    Ja, du har helt rätt. Jag trodde att den liksom gick upp och sen ner efter ägglossningen, men det är ju inte förrän den eventuella mensen kommer.

Hur länge tänkte du fortsätta tempa? 
  • mo4s
    Ellen24 skrev 2024-11-25 10:46:36 följande:

Hej
    hoppar in här, har en fråga bara om någon skulle kunna hjälpa mig med den hehe 
    hade ägglossning 12 november och fick tyvärr min mens 6 dagar tidigt den 21 november! 

den tog slut igår och idag kände jag att vi börjar med ägglossningstest så jag inte missar min ägglossning! 

sagt och gjort jag tar ett test idag och det ser typ positivt ut? men det känns väll nästan omöjligt eftersom jag hade mens igår?  

vad tror ni? 

Jag är ingen expert men skulle testa att göra ett graviditetstest också för säkerhets skull?

Ägglossningstest kan ge utslag för gravidhormoner också och då kanske du är gravid eller var nyligen med hormon kvar? 
  • mo4s

Någon som använder appen Premom och kör Clearblue digital (rosa)? Kan man lägga in dem i appen eller är det endast stickor som funkar? 

Vet att Clearblue advanced inte funkar eftersom de även mäter östrogen.

• mo4s

Idag var den min tur att få någon indikation av att ägglossningen förhoppningsvis är på gång! Blinkande smiley på CB Advanced men ingen LH-höjning att tala om 😅

Vi har tänkt att försöka få till "samverkan" varannan dag med start igår, blir spännande att se om vi lyckas tajma rätt dag eller om vi får planera om 😁

Slutade även med rosenrot i förrgår, eftersom jag läste att man inte skulle äta det under själva ägglossningen? Antagligen för att de inte vet hur de påverkar om man äter under tiden man är gravid? 

Men började ta magnesium och zink på kvällarna istället. Tror kosttillskotten blir en placeboeffekt för mig åtminstone, som känns bra 🤭

• mo4s
    pfk1991 skrev 2024-11-27 07:25:46 följande:

Positivt digitalt testa tidigt idag 😱 ÄL+10, tre dagar innan BIM. Är såklart jätteglad men får också panik, typ vad har jag gett mig in på haha. Har fått samma känsla när jag plussat mina tidigare två graviditeter också så jag vet att det går över, men var nog inte beredd att det skulle gå så fort att bli gravid. 

Hoppas det vill stanna, har både fått MA, kemiska graviditeter tidigare så jag ska försöka hålla huvudet kallt ?

Grattis!!!
  • mo4s
    barntokiggg skrev 2024-11-27 16:50:00 följande:

Hej! Wow vilken etablerad tråd! Skummat igenom lite och grattis till alla som plussat!! Är det för sent att hoppa in haha?
    Om inte så har jag BIM 18 dec. Försökt att få nummer 2 fram och tillbaka i cirka 1 1/2-2 år med lite pauser från testande och allt där till, och 2 missfall. Ska på infertilitetsutredning den 19 december tillsammans med min sambo då gyn misstänker PCOS, men hoppas såklart att jag inte ska behöva gå på den! Glad
    Just nu väntar jag på en fast gubbe på ägglossningstestet efter att ha en blinkande i 5/6 dagar, håller tummarna att den fasta kommer snart!

Välkommen!

Vad kul, då har vi BIM nästan samma dag! Kör du också Clearblue advanced? Jag fick första dagen med blinkande smiley idag 🥳

Håller tummar för att du inte behöver gå på utredningen! 
  • mo4s

Någon som vet varför min ägglossning/fertila fönster har flyttats fram i Premom? Jag har haft 3/12 men nu har den plötsligt flyttat sig... Blir lite nojig av formuleringen av att de kan vara försenat ????

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-27 19:54:02 följande:
    Min gjorde också så, men ändrades allt eftersom jag la in olika värden tex temp, sekret, äl tester osv. Tills den hittade rätt och stämde väldigt bra 
    Ahaa, tack! Jag provade att ta bort registreringar men spelade ingen roll. Är nog temperaturen som påverkar för den har jag inte justerat! 🤷🏼?♀️
  • mo4s
    Malines skrev 2024-11-27 20:53:53 följande:

Vad använder ni för appar? Har ni provat flera? isf vilken tycker ni är bäst? 😊

Jag har kört Natural Cycles men lite sisådär nöjd. Den sa till att jag skulle testa för ÄL för sent, så missade hela ägglossningen för några månader sen 😥

Jag har använt flo sen lääänge. Blev gravid med vår son genom att bara gå efter den. Nu när vi försöker igen så har jag också "Min kalender" och premom. Av dessa är flo och premom bäst!
Svar på tråden BIM december