• mo4s

BIM december

Väntarpå4an skrev 2024-11-27 21:39:25 följande:
    Ja så kan det nog vara. vänta och se hur den förändras den rättar nog till sig 😊
    Ja, kändes lite orimligt att bli stressad nu när jag började testa för två dagar sedan 😅
  • mo4s
    mothertotwo skrev 2024-11-28 14:19:48 följande:

Nu kom tempen hem som jag beställlt och mensen har försvunnit helt idag. Får nu testa detta några månader. 

Vad är bäst, att mäta vaginalt, oralt eller rektalt? Glad

Jag har tänkt att oralt kräver minst administration, men vet inte om det är de bästa! Jag har lagt min termometer i sängen och ställer klockan för att mäta samma tid varje morgon innan jag går upp.
  • mo4s
    mothertotwo skrev 2024-11-28 20:02:37 följande:
    Ok, jag har hört lite olika om vad som är bäst men låter egentligen lättast med oralt haha. Det ska inte vara avancerat när man är morgon trött av sig. Jag är egentligen lite fundersam om jag klarar av detta. Jag är expert på att snooza väckarklockan miljoner gånger innan jag vaknar. Gör det tydligen under tiden jag sover. 

Men gör det något om det typ pendlar varje morgon med en marginal på ca 30 min? 😇 Typ ena morgonen 05:30 och nästa 06 för att sen nästa igen vara 05:30 eller måste det vara EXAKT samma tid varje dag?
    Jag tänker att ju närmare i tid varje dag desto pålitligare. Men jag är ingen expert, började tempa denna cykel 😁 

Jag har börjat gå upp nu när klockan ringer för att ta ägglossningstest också, så har blivit en ny morgonrutin 😅

Innan ställde jag klockan, tog tenp och somnade om 😴

Min sambo har läst på om tempning och är lite skeptisk till det eftersom det tydligen kan variera beroende på tex. Temperaturen i rummet, som är svårt att påverka. Men jag kör på och hoppas att det ger någon typ av indikation iallafall 🙏🏼 
  • mo4s
    mothertotwo skrev 2024-11-28 20:19:27 följande:
    Ja man får nästan ta och göra det till en morgon rutin. Jag skippar ägglossningstest då dem bara visade negativt trots att gyn såg en dominant follikel som skulle släppa närsomhelst. Men tog en hel månad och sen blev dem tillslut helt blanka. Var ingen direkt stegring på dem. Men det är så olika för alla :) 
    Ska bli intressant hur jag ska få in min tempning till en morgonrutin. Min sambo vet inte om det än så han kommer bara fråga mig vad fan jag håller på med hahaha. 
    Såg i en annan tråd att man kan använda någon kalkylator för att räkna om temperaturen om man inte mäter samma varje dag. Du kan kolla vad det är eller googla vidare 🤩

mymonthlycycles.com/bbtadjust.jsp
  • mo4s

Någon mer här som har hypotyreos? Jag har haft ganska bra värden sista tiden men blir lite nojig nu eftersom jag fick missfall förra gången. Har bokat tid till läkare för ny bedömning och tänkte göra provtagningen imorgon om jag hinner så att jag vet hur det ser ut. 

• mo4s
    barntokiggg skrev 2024-11-29 08:25:46 följande:

Haft världens konstigaste ägglossningtestsperiod den här gången. Tar Clearblue Digital, fick blinkande gubbe den 22a nov, rund ring den 23e, blinkande gubbe igen från 24-26e, rund ring den 27e, blinkande gubbe den 28e (alltså igår).  Väldigt förvirrande! Har slut nu så måste köpa mer test idag.

Någon som varit med om samma? Måste börja tempa alltså!

Tar du testerna samma tid varje dag? Jag fick konstiga resultat förra cykeln direkt efter missfallsblödning. Jag köpte tre olika test denna cykel och tempar eftersom jag vill vara så säker som möjligt.

Jag fick blinkande gubbe flera gånger efter fast gubbe förra cykeln och tror att det var på grund av hormonerna. Hade blinkande gubbe fram till mensen 😓
  • mo4s
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-11-29 10:32:33 följande:

Andra dagen jag tempar. Spännande att följa den kurvan denna månad.

Jag tog ut min spiral i slutet av augusti och vi har försökt sedan dess. Mår riktigt dåligt rent hormonellt så det är skitjobbigt. Har inte druckit en droppe alkohol då jag vill ge kroppen förutsättningar att lyckas (förstå mig rätt - alkohol är inget problem i min vardag). Nu när det gått tre månader hade man ju dock inte tackat nej till ett glas vin, men det dåliga samvetet gör att det inte går 🤣

Well well. Troligen ägglossning nån gång mellan 9-14 dec. Mina appar säger olika så får bli ÄL-tester.

Jag har också slutat dricka alkohol sen graviditetstester som slutade i tidigt missfall. Kändes inte värt eftersom jag visste att vi ville försöka igen. Var väldigt nära att unna mig ett glas vin under mensen men när man bestämt sig så har man 😄 Tänker också att de ger bra förutsättningar och skönt mentalt för mig att känna att jag "gör något".
  • mo4s

Tredje dagen med blinkande gubbe, beräknad ägglossning 2-3/12. 

Idag fick jag en liten liten höjning på teststickan. Kan inte ni som använder appen Premom lägga in era kurvor/tester antingen tidigare cyklar eller om ni har haft ägglossning 🙏🏼

• mo4s
    Siripiri skrev 2024-11-29 08:58:15 följande:
    Jag pratade med en barnmorska idag angående mina missfall och hon sade att i Stockholms region har dem som rutin att man får komma in för blodprov för att Kolla sitt TSH. För tydligen kan det gå upp mycket när man blir gravid 🙄 Jag har alltid haft under 1 när jag har tagit blodprov innan men så sade hon som sagt att det kan stiga när man blir gravid. Så kan vara värt att kolla det alla ni här som fått missfall innan♥️ om inte eran MVC vill göra det så använd werlabs eller testmottagningen som jag gjorde! 

Ja, det är superbra att man tsh-testar alla gravida. Jag fick veta att jag hade problem med sköldkörteln ungefär ett halvår tidigare, så hade tur och kunde påbörja medicinering. 

Jag var på provtagning idag och visade 0,1 på tsh (referens, 0,3-4,2) så nu känner jag mig ganska nedslagen. Jag tar Levaxin på läkarens rekommendation och höjde dosen i samband med att jag plussade i oktober, så tänker att den höjningen kanske gör att jag nu, två månader efter har lågt värde eftersom att jag inte längre är gravid? Minskade dosen igen efter det bekräftade missfallet.

Har läkarbesök 9/12 men känns väldigt långt bort och känner mig rätt uppgiven nu att detta ska påverka ägglossning och kvalitén på de befruktade ägget.. 😔

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-29 19:16:51 följande:
    Jag får aldrig så bra utslag på rfsu tester men körde cb lila samtidigt och fick fast gubbe samma dag som stickan
    Tack 🤩 
Svar på tråden BIM december