Hur lyckas ni få barnen sova i deras säng?
Vi hade det likadant och runt 3-månadersåldern kände jag också att något behövde förändras. Räddningen var babynestet! Jag liggammade med bebisen i nestet (tricket är att om du ligger på höger sida ammar du med vänster bröst för att vara någorlunda bekväm). Liggammade så länge (två timmar till att börja med) tills jag kände att dottern sov djupt. Då lyfte jag över henne till spjälsäng bredvid vår säng med hela babynestet (nestet gjorde att flytten inte väckte henne). Successivt ammade jag kortare tid. Sen när hon var ca 5 1/2 månader flyttade hon till eget rum. Då ammade jag henne likadant i babynestet fast sittande med henne i knät, när hon hade somnat la jag henne med nestet i spjälsängen. Runt 6 månader fick hon börja med välling som mellanmål på dagen och när hon väl älskade flaskan och vällingen (tog några månader) så gav jag henne flaskan istället för bröstet på kvällen och på så sätt slutade vi amma till sömns. Då kunde vi också ta bort babynestet eftersom hon dricker flaskan i sängen.