Första tiden med bebis som ensamstående
Fantastiskt att din mamma kan bo hos dig. Så hade jag också när jag födde mitt andra barn, skönt att få hjälp med första barnet samt lite handling och matlagning.
Förbered matlådor innan så du har lite i frysen.
Man är trött efter det maratonlopp en förlossning innebär. Man kan ju förlora en del blod också. Själv hade jag hemsk foglossning som lättade en vecka efter förlossningen så jag haltade lite i början. Tog ca en vecka innan jag kände mig fräschare och piggare.
se till att ha bröstvårtssalva, Alvedon och Ipren hemma.
Plastad frotté eller inkontinensskydd för sängen kan vara skönt att ha utifall att du får mycket avslag. 10 ggr fler nattbindor var lite överdrivet utifrån min erfarenhe, men köp hem ett par paket så du har första dagarna och kan se hur mycket du verkar behöva.
Alvedonsupp artilleri bebis kan vara skönt att ha hemma, de tog slut i våras så passa på att köpa.
sen tycker jag första tre månaderna var typ de enklaste. Bebisen sov, åt, låg vaken och behövde bytas på. Den ligger still i vagnen om du går promenader, du kan se på tv eller städa/laga mat när den sover. Jag hade med min på jobb när han var en månad. Det blir tuffare sen när den börjar krypa omkring, ska äta riktig mat och kräver att bli underhållen.☺️