Inlägg från: Anonym (Snartmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snartmamma)

Första tiden med bebis som ensamstående

Hur var första tiden för er som ensamstående föräldrar? Ska föda om ungefär 3 månader och ska ha min mamma hemma hos mig efter bb men vill gärna så fort som möjligt sköta allt själv så vill veta ungefär vad man har att vänta sig. Har även två hundar så berätta gärna hur det gått för er som behövt rasta hundar också 

• Svar på tråden Första tiden med bebis som ensamstående
  • Anonym (Snartmamma)
    Anonym skrev 2024-11-11 21:34:44 följande:

Från hjärtat:

Var tacksam för mamma. Du klarar dig inte själv. 
    Du kommer inte orka något annat är amma. Lägg all energi där.
    Förbered allt annat: färdig mat i frysen. Bunkra blöjor. Köp 10 gånger fler nattbindor än du tänkte. Handla innan förlossning.
    Be mamma ta med sig hundarna när hon åker hem. I alla fall till du kommit in i rutinerna ensam.
    kram

Förstår att du menar väl men klart man klarar det även om det blir jobbigt, mamma var ensamstående med två barn och två hundar UTAN föräldrar och vi lever idag haha! Men förstår att jag har en tuff tid framför mig och därför tar jag alla tips och råd jag kan få, så tack för tipsen ☺️
  • Anonym (Snartmamma)

Tusen tack för alla tips och råd! 

jag kommer ju såklart ha både familj och vänner som kommer kunna komma och avlasta med hundar eller med bebis om jag behöver lite paus, och mamma som kommer vara med första tiden. men med tanke på att jag kommer vara ensamstående så vill jag så snabbt som möjligt komma in i det själv också plus att mamma såklart har ett eget liv med jobb. men såklart kommer hon komma tillbaka om det blir för övermäktigt ☺️

älskar att få höra på både solskenshistorier och dom som inte är lika roliga. Något jag dock inte tycker är så trevligt att höra är folk som skriker ?DET GÅR INTE? för det måste det ju såklart göra då jag är ensamstående och snart kommer föda haha! 

Svar på tråden Första tiden med bebis som ensamstående