Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Bio-mammor - varför ska allt bara gälla på era villkor?

Anonym (Biomorsan) skrev 2024-11-14 13:59:46 följande:

Så kan det absolut vara och jag säger inget mer om den saken när det kommer till att dra det tyngre lasset.
    Men att sätta sig emot vad vi hittar på för aktiviteter med barnen när det är pappa-vecka (åka till badhuset, lekplatsen, shoppa etc) är det något man behöver lägga sig i och göra sin röst hörd för? 

Jag håller inte med om denna kommentaren. Jag är en bonusvuxen till två barn vars mamma har skaffat en ny familj. Jag kan säga att deras mamma sätter inte dom först, inte heller behöver hon organisera eller dra i allt. 

Deras pappa gör ett fantastiskt. 

Jag skulle aldrig vilja bli kallad bonusmamma men jag kan helt ärligt säga att vi gör det mesta för dessa barn. 

En annan tanke, att bonus vuxna blir uppmålade som hemska människor som alltid lägger sig i är fel, såklart finns det rötägg överallt. Men att ta sig ann bonusbarn krävs en speciell människa med ett stort hjärta för sanningen är att oavsett vad som händer så blir det alltid hens fel.

Jag tycker att alla vettiga vuxna som gör detta ska uppskattas och inte bli nertryckta för att dom inte är "mamma" el "pappa". 
Svar på tråden Bio-mammor - varför ska allt bara gälla på era villkor?