Inlägg från: Anonym (Clara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Clara)

Höstallergi/ mögelallergi någon med erfarenhet?

Jag är allergisk mot lite av varje (pollen, höstmögel, dammkvalster) och symptomen är som värst när jag utsätts för det jag är allergisk mot.

Så har han mer problem inne än ute så skulle jag säga att det förmodligen är något i inomhusmiljön som han reagerar på. Byggnader kan ju också vara mögliga och jag tror att det är lite andra sorters mögel än de som bryter ner höstlöv. Så det kan det ju kanske bero på, ifall det inte är kvalster. 

• Anonym (Clara)
    pandarinen skrev 2024-11-16 08:41:02 följande:

Dunkuddar har jag inte tänkt på, men borde inte symtomen vara året runt då å andra sidan. Under sommaren våren har han lite rinnsnuva i år annars inga symtom. Rinnsnuvan har han haft ute å inomhus. Och oberoende var vi befinner oss. Kli i ögon och kli i näsan som dykt upp nu på sistone, senaste veckorna har jag bara upptäckt inomhus.
    läser att mögel inomhus kan bli starkare på hösten ,  att mögelsporer växer osv. 

jag ska ta och testa nån receptfri spray och se om det blir någon skillnad 

Jag tror att antihistamintabletter är vad som rekommenderas i första hand,  och sedan komplettera med spray och ögondroppar ifall det behövs. Fråga på apoteket!
Svar på tråden Höstallergi/ mögelallergi någon med erfarenhet?