Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2025-01-02 13:01:39 följande:
    Om du inte läser sammanhanget, så vet du inte varför källor anges. "Anti-extremisten" protesterade ju igen över "sionistiska källor" och då gav jag honom iranska och kinesiska - som rapporterade samma nyhet. 
    Ljug lite till. Du sa inget om sammanhang utan du sa att du inte litar på ryska och kinesiska källor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-02 13:02:58 följande:
    Okej, nu får du förklara vad som är rasistiskt med detta! Kom igen!
    Rasism är när man tillskriver en hel grupp något utifrån grupptillhörighet. Varenda gång du uttalar dig i svepande (negativa) ordalag om hur "dom" är, tycker eller tänker ger du luft åt din rasistiska syn.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-02 17:54:26 följande:
    Edmund R. Hanauers ord: "give a fraction of the Palestinian people a fraction of their rights on a fraction of their land"."
    Rätt uppenbart att det är så många palestinier upplever det. Någon sa att för att komma till en ömsesidig överenskommelse måste det göra ont för båda sidor. Alla förslag som Israel hitills signalerat att de skulle kunna gå med på har mest gjort ont för palestinierna.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-02 19:08:04 följande:
    Tack. Det finns förstås belägg för så gott som varje operation i detta krig, men det finns ju de som ifrågasätter allt. 
    Utmärkt! Och då har Israel använt sig av utomstående opartiska bedömare av sina operationer?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-02 19:05:37 följande:
    Det jag skrev var ur huvudet faktiskt. Då kan man missta sig om 2 eller 3 %.  

Vad menar du egentligen med 80 % av bosättarna? 
    Förstår du inte texten du själv har citerat?

"and around 80% of the settlers were to become under Israeli sovereignty"
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-03 10:09:22 följande:
    Hårklyverier! Och för judarna? Fanns det inga inskränkningar för dem menar du?  
    Slå upp hårklyveri och notera att det inte betyder vad du för dagen anser att ett ord ska betyda.

Försök att lägga till nyanser i ditt tänk. Det finns en rad stopp på vägen mellan uppgörelser som gör ont och inga inskränkningar.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-03 10:19:52 följande:
    Äh va? Anti-extremisten protesterade mot min "sionistiska" källa, det handlade om EN konkret nyhet som rapporterades där. Och då gav jag honom "den andra sidans" nyheter om samma nyhet. 

Jag tror du läste fel där, du bör kolla igen. 
    Det var till mig du sa att du inte litade på kinesiska källor Ytterligare en av dina till antalet oändliga motsägelser.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-03 10:15:46 följande:
    Hamas skapar dessa situationer, varje dag på nytt. De omger sig med så många civila som möjligt, gärna barn. 
    Givetvis. Det är så terrorister gör. Precis. Barn. Och det finns INGET som rättfärdigar mördandet av oskyldiga barn om man inte själv tänker som en terrorist förstås.

Prova i tanken att ställa upp dina egna barnbarn mellan Israel och Hamas. Boom! Fortfarande halleluja Israel?
  • nihka
    nattuw skrev 2025-01-03 12:05:36 följande:

Efter terrorattacken den 7 oktober 2023 intervjuades Aron Flam i Hotspot. Avsnittet som spelades innan Israel slog tillbaka mot terroristerna heter "Kommer omvärlden tillåta Israel att krossa Hamas? ".

Det intressanta med avsnittet är att Aron Flam förutsåg hur terroristerna skulle låta sina egna barn dö för att skapa en opinion som gjorde det politisk omöjligt för Israel att en gång för alla krossa terroristerna. Och som vi sett inte minst i den här tråden så jobbar vissa frenetiskt med att sprida bilden av det stygga Israel mot de oskyldiga barnen.

Fast det verkar som om terroristerna gjorde en felbedömning och att det monstruösa terrordådet den 7 oktober 2023 fick till följd av att Israel inte kunde överse med massakern utan kände sig tvungen att krossa terroristernas militära kapacitet.

Så du har äntligen förstått att terrorister uppför sig som terrorister.

Vad du fortfarande inte förstår är skillnaden mellan en palestinier och en terrorist.

Det fanns även ett trettiotal arabiska israelier bland offren från 7 oktober. Ska Israel hämnas deras död genom att mörda deras släktingar?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-03 10:13:51 följande:
    Förstår du verkligen inte vad rasism är? Frågan här var: ÄR det så att de flesta av Gazas invånare stödjer Hamas? 

Nu får du belägga vad som är rasism där! 

Jag lutade tidigare mot att det verkar vara så, men nu hörde jag några vittnesmål av folk som kommer därifrån, som säger att folk bara är förtryckta och att ganska många inte stödjer Hamas. 
    Varje gång någon anmäler ett inlägg för rasism och någon blir avstängd i 24h borde den som blir avstängd igen och igen och igen börja ana att den är lite fel ute.
  • nihka
    Rataxes skrev 2025-01-03 10:18:03 följande:

ham-ass talesperson uppmanade till att använda civila som mänskliga sköldar. 
    Själva gömde de sig med sina miljarder $ i Qatar...

What a shocker! Terrorister som beter sig som terrorister. Det som skiljer oss andra från terrorister är att vi inte använder oss av terrosistmetoder - inte ens för att komma åt terrorister.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-02 13:03:36 följande:
    Du kan kanske googla vad som räknas som naturliga orsaker?
    Att få en hjärtinfark när ens kvarter bombas är relaterat till krig och inte "naturliga orsaker". Inte heller att utsatta grupper dör i förtid av tillstånd och sjukdomar som för dem in i döden pga av undernäring och diarré som försvagar eller slår ut immunsystemet. Inte heller att gravida kvinnor stressas och föder för tidigt födda barn som inte överlever dels för att de är för tidigt födda och dels för att neonatalvård inte längre existerar.

Naurligtvis dör människor fortfarande när det råder krig utan att det direkt orsakas av krig, men fler än vanligt dör också av orsaker relaterade till krigssituationen.
  • nihka
    nihka skrev 2025-01-03 12:44:20 följande:
    What a shocker! Terrorister som beter sig som terrorister. Det som skiljer oss andra från terrorister är att vi inte använder oss av terrosistmetoder - inte ens för att komma åt terrorister.
    En tumme ner på detta inlägg betyder att minst en person här i tråden tycker att vi ska använda oss av terroristmetoder för att bekämpa terrorism.

Det är bra att det kommer fram just hur extremistiska människor det finns här.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2025-01-02 16:58:55 följande:
    Och då kan väl du nu förklara vad som skulle vara rasistiskt med att säga att palestinierna inte har någon plan? Eller att de vill att Israel inte ska finnas
    *Suck* Rasism är när man tillskriver en hel grupp något utifrån grupptillhörighet. Varenda gång du uttalar dig i svepande (negativa) ordalag om hur "dom" är, tycker eller tänker ger du luft åt din rasistiska syn.

Rasism är alltså en typ av fördom riktad mot en grupp utifrån grupptillhörighet.
  • nihka
    nihka skrev 2025-01-03 13:31:51 följande:
    En tumme ner på detta inlägg betyder att minst en person här i tråden tycker att vi ska använda oss av terroristmetoder för att bekämpa terrorism.

Det är bra att det kommer fram just hur extremistiska människor det finns här.
    Nu fyra personer i tråden som förespråkar terrorism. Riktigt skrämmande! 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism