Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-29 09:31:28 följande:
😂 Så, enligt dig har alla som kommenterar här egentligen ett annat modersmål än svenska eftersom de kommenterar judar, Israel, sionister och araberna? Ja, jag kanske har judisk bakgrund och tycker att det här är ett inttessant ämne. Du då?
Skillnaden mellan dig och mig är förstås, givet våra uppenbara skillnader i bakgrund, att för mig är det inte detta med judar och araber personligt på samma sätt. Det är inte min släkt. Det är inte min familj. Det är inte mitt "folk" som känner sig utsatt.
Jag kan alltså kosta på mig att vara mer "cool" och resonerande kring saken även om jag, som så många andra svenskar, förstås upprörs över det största massmordet på judar sedan andra världskriget.
Du är nu uppe i någonstans runt 5000-7000 inlägg på FL om detta ämne (bara i den här tråden är det ca 1000 inlägg) och ditt första inlägg ser precis likadant ut som ditt senaste. Och du kommer säkert att skriva 5000 till om du inte känner att det räcker nu, innan dess.
Det blir bara lättare att se vad som är vad i detta när jag väl förstått denna skillnad.