Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-09 19:20:00 följande:
De kallas så av vem?
Det är självklart ett grovt lögn. Jag är inte alls förvånad över att just du använder det uttrycket och är ganska säker att du inte ens fattar hur dumt det uttrycket är. Uttrycket "självhatande jude" används ofta som en pejorativ term för att beskriva judar som kritiserar israelisk politik eller sionism, av högerextrema sionister. Det används för att ifrågasätta lojaliteten hos normaltänkande, ej hjärntvättade judar som inte stöder Israels högerextrema politik ovillkorligt, särskilt i frågor som rör etnisk rensning, apartheid och folkmord av palestinier.
Du anklagar med andra ord judar för antisemitism när de varken är antisemiter och när det inte ens handlar om antisemitism. Du får gärna förklara varför du tycker att Btselem är "självhatande judar"?
B'Tselem, är en israelisk, oberonde organisation för mänskliga rättigheter som har mottagit flera internationella utmärkelser för sitt arbete med att dokumentera och rapportera om mänskliga rättigheter i de ockuperade områdena. Bland deras priser finns:
Carter-Menil Human Rights Award.
Danish PL Foundation Human Rights Award.
Stockholm Human Rights Award.
Human Rights Award of the French Republic.
British One World Media Award.
Israeli Documentary Filmmakers Forum Award.
Så många slagord - så lite innehåll. Har jag sagt att de skulle vara antisemiter? Nej, det har jag inte. Och inte heller menat det. Det är DU som påstår allt möjligt som folk inte har sagt. Och uttrycket behöver inte förklaras nämare, den är självförklarande. I motsats till dina slagord där hälften är överdrivna och resten är fullständigt påhittade.