Inlägg från: Anonym (Kaminen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaminen)

Svenska barn i mångkulturell skola?

Anonym (Gymnasiet) skrev 2024-11-17 19:21:37 följande:

Gick i en gymnasieskola med 50/50 svenskar och invandrare (majoritet från mellanöstern, men också afrikaner, asiater och sydamerikaner). Har själv skandinaviskt ursprung.

Det var kaos. Skrik, spring, mordhot, väldigt mycket bara ouppfostrade ungdomar som slängde ur sig så mycket skit. Blev kallad på polisförhör för en incident där en klasskompis skulle döda läraren, bl.a.
    De som skapade allt kaos var till 99% invandrare, främst från mellanöstern och Afrika.
    Vi ?svennar? trycktes ofta ner eftersom vi sällan sa ifrån lika hårt/kraftigt och var lätta att ?köra över?. Vi svenskar hånades och mobbades, mycket var rent rasistiskt.

Alla invandrare skapade inte kaos - vilket nu säkert själva förstår - men de som skapade kaos var alltså invandrare. Jag hade flera vänner med invandrarbakgrund som tyckte situationen var lika hemsk och kaosartad som jag upplevde den.

Det är mina erfarenheter av en skola med stor del invandrare, mina barn kommer aldrig gå i en sån skola. Vi väljer aktivt skolor med mycket svenskar för att de ska få lugna arbetsmiljöer.

Detta är tyvärr sanningen. Jag gick på gymnasiet på 80-talet och då var det helt annorlunda. Det var tyst på lektionerna, man räckte upp handen om man ville något, och respekterade sina lärare. Målet var att få ett bra betyg. Då fanns det inte några invandrare. Men nu verkar det vara fullständig kaos i skolorna. I kvällstidningarna läser man om våld och misshandel, och det skulle aldrig någonsin förekomma på den gamla goda tiden. 

Läste om en förälder som fick uppleva detta då de var i skolan på besök. Och inte brydde sig barnen, eller föräldrarna, att det var kaos. En 8-årig pojke hade skrikit att han inte ville läsa boken som var en hora. Och ingen reaktion från föräldrarna. På den gamla goda tiden skötte vi oss exemplariskt när föräldrarna var där. 
Svar på tråden Svenska barn i mångkulturell skola?