• Anonym (Arb45r)

Jobbsök...

Arbetslös sedan 2023 September.
    Sökt jobb aktivt ca 10- 12 jobb i månaden, Även inom orter med större avstånd än 300- 500 km från min nuvarande bostad. ÄVEN med hinder som inte råd med buss/ tåg eller taxi dit, och bilen jag har är avställd och behov av reparation men med den usla ekonomin då jag har typ 300:- efter alla räkningar betalats, Bilen har nu fått körförbud pga utebliven besiktning då den inte skulle gå igenom före reparation. Och med ca 300:- kvar måste jag välja att antingen köpa mat eller lägga undan till bilreparationen och bara dricka vatten.

Har sökt de mesta, dock undvikit alla jobb inom vården då jag med mitt tålamod antingen bara hoppa av eller lobotomera första bästa person..( inte optimalt)
    ( inte sugen att flippa burgare som 45 åring heller, och fick igår ett mail om att ansöka för gratis utbildning för att ta busskort, vilket jag inte är sugen på heller)
    (Varför inte buss? jo jag har nog problem med min dåliga rotatorcuff)

• Svar på tråden Jobbsök...
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (Toker) skrev 2024-11-18 13:55:36 följande:
    Tycker också att du mest verkar leta problem och ursäkter.

Hur jävla mycket kan du meka om du inte har råd att besiktiga bilen ens, och det är enbart egna fordon du mekar med...

Titta på hamburgare och städa toaletter. Eller vårdjobb. Sen får du väl arbeta dig upp om du inte är nöjd.
    Kan ju inte ersätta trasiga delar med nya eller begagnade om jag inte har råd?? 
    Har du läst allting? flippar inte burgare, skulle bli en jävla kö med mitt piss minne.
    Söka städjobb som inte finns.. Vården är inte min plats.
  • Anonym (Arb45r)
    CaCo skrev 2024-11-18 14:02:07 följande:
    Då får du söka ett helt nytt arbete. Följ ditt hjärta för att ta reda på vad du vill.
    Jagar dagligen.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:21:18 följande:
    Kan ju inte ersätta trasiga delar med nya eller begagnade om jag inte har råd?? 
    Har du läst allting? flippar inte burgare, skulle bli en jävla kö med mitt piss minne.
    Söka städjobb som inte finns.. Vården är inte min plats.
    Man behöver inget minne när man tittar på burgaren. Det finns också beskrivningar till de olika burgarna, vad som ska vara på.

Vården är inte din plats säger du. Svälter du hellre? Blir bostadslös? Försörjningsstöd kommer du knappast att få iaf.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 14:31:15 följande:
    Man behöver inget minne när man tittar på burgaren. Det finns också beskrivningar till de olika burgarna, vad som ska vara på.

Vården är inte din plats säger du. Svälter du hellre? Blir bostadslös? Försörjningsstöd kommer du knappast att få iaf.
    Kvällar/ helger är inte min melodi i arbete.. kan jag säga direkt, har redan testat.
    Jag vet hur man fiskar, jag vet hur man gör en fälla, jag vet hur man bygger skydd, ett skydd i skogen kan skapas vid extremt tillfälle.. Och jag vet vars de finns en compound båge att byta mig till.. ( Kan använda den också)
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:36:16 följande:
    Kvällar/ helger är inte min melodi i arbete.. kan jag säga direkt, har redan testat.
    Jag vet hur man fiskar, jag vet hur man gör en fälla, jag vet hur man bygger skydd, ett skydd i skogen kan skapas vid extremt tillfälle.. Och jag vet vars de finns en compound båge att byta mig till.. ( Kan använda den också)
    Återigen, föredrar du att jobba kväll/helg eller svälta på gatan?

Kul för dig. Du hade överlevt helt på egen hand för hundra år sedan, men hyran ska också betalas. Du fattar väl att du inte kan bo i skogen och överleva på tjuvskytte....?
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 14:42:40 följande:
    Återigen, föredrar du att jobba kväll/helg eller svälta på gatan?

Kul för dig. Du hade överlevt helt på egen hand för hundra år sedan, men hyran ska också betalas. Du fattar väl att du inte kan bo i skogen och överleva på tjuvskytte....?
    Tjuvskytte? när en gädda ligger och solar och vägrar ta på bete är tjuvjakt?
    När fan då?, vet du hur nära jag måste stå för att ens komma i närheten av fågel eller variation av småvilt för att kunna jaga med pilbåge effektivt?
    så jävla bra är jag inte..
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:52:03 följande:
    Tjuvskytte? när en gädda ligger och solar och vägrar ta på bete är tjuvjakt?
    När fan då?, vet du hur nära jag måste stå för att ens komma i närheten av fågel eller variation av småvilt för att kunna jaga med pilbåge effektivt?
    så jävla bra är jag inte..
    Du använder väl knappast en pilbåge till att fånga fisk...? Låter avancerat. Varför annars ens ta upp bågskytte i din förra kommentar?

Nej, håll du dig till den gängse arbetsmarknaden och hitta en lösning där.

Igen, vill du svälta och bo på gatan eller kan du nedlåta dig till sånt du inte "känner för"?
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:36:16 följande:
    Finns inga jobb du kan ta, A-kassan tar snart slut. Så vad tänker du göra? Vänta på ett  försörjningsstöd du inte komemr få?
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (?) skrev 2024-11-18 14:57:27 följande:
    Finns inga jobb du kan ta, A-kassan tar snart slut. Så vad tänker du göra? Vänta på ett  försörjningsstöd du inte komemr få?
    Försörjningsstöd väntar man ju inte på den ansöker man om och kan också få avslag.
Svar på tråden Jobbsök...