• Anonym (Arb45r)

Jobbsök...

Arbetslös sedan 2023 September.
    Sökt jobb aktivt ca 10- 12 jobb i månaden, Även inom orter med större avstånd än 300- 500 km från min nuvarande bostad. ÄVEN med hinder som inte råd med buss/ tåg eller taxi dit, och bilen jag har är avställd och behov av reparation men med den usla ekonomin då jag har typ 300:- efter alla räkningar betalats, Bilen har nu fått körförbud pga utebliven besiktning då den inte skulle gå igenom före reparation. Och med ca 300:- kvar måste jag välja att antingen köpa mat eller lägga undan till bilreparationen och bara dricka vatten.

Har sökt de mesta, dock undvikit alla jobb inom vården då jag med mitt tålamod antingen bara hoppa av eller lobotomera första bästa person..( inte optimalt)
    ( inte sugen att flippa burgare som 45 åring heller, och fick igår ett mail om att ansöka för gratis utbildning för att ta busskort, vilket jag inte är sugen på heller)
    (Varför inte buss? jo jag har nog problem med min dåliga rotatorcuff)

• Svar på tråden Jobbsök...
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (F) skrev 2024-11-18 16:05:10 följande:
    Puttefnask? Hahaha! Skrattande Ja inte är jag lång iaf, vad nu det har med saken att göra. Känner du dig stork, stark och duktig nu?

Om det inte finns jobb där du bor så får du väl flytta!
    Har du sett bostadsmarknaden öht?
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 16:14:29 följande:
    Så hur ser din plan ut när A-kassan tar slut?
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (?) skrev 2024-11-18 16:19:34 följande:
    Så hur ser din plan ut när A-kassan tar slut?
    Kalkylen är för tillfället att innan den tar slut vid fortfarande arbetslös är att sälja allt som går att sälja och säga upp lägenheten så att jag inte står med någon obetald hyra, och får smälla upp mitt isfisketält nånstans ett tag.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 16:22:03 följande:
    Kalkylen är för tillfället att innan den tar slut vid fortfarande arbetslös är att sälja allt som går att sälja och säga upp lägenheten så att jag inte står med någon obetald hyra, och får smälla upp mitt isfisketält nånstans ett tag.
    Skönt! Då har du en plan.  Inget att oroa sig för
  • Anonym (Rekryterare)

Vilket tjafs i denna tråd och taskiga kommentarer. Förstår att det är jobbigt att söka jobb så länge som du gjort.

Är du flyttbar om du får jobb?

Bor du i stad eller på landsbygd?

Har du fått hjälp med cv via tex Arbetsförmedlingen?

• Anonym (Arb45r)
    Anonym (Rekryterare) skrev 2024-11-18 16:50:14 följande:

Vilket tjafs i denna tråd och taskiga kommentarer. Förstår att det är jobbigt att söka jobb så länge som du gjort.

Är du flyttbar om du får jobb?

Bor du i stad eller på landsbygd?

Har du fått hjälp med cv via tex Arbetsförmedlingen?

( kommer säkert få nå skit kommentarer av detta men)
    Flyttbar kortare sträcka pga umgänge med barn.
    Varken eller ser de mer som en förort.
    Får mer hjälp online än af med cv.. det loppet är kört, har 5 olika versioner av mitt cv redan.
  • Anonym (Rekryterare)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 17:00:41 följande:
    ( kommer säkert få nå skit kommentarer av detta men)
    Flyttbar kortare sträcka pga umgänge med barn.
    Varken eller ser de mer som en förort.
    Får mer hjälp online än af med cv.. det loppet är kört, har 5 olika versioner av mitt cv redan.
    Jag förstår, såklart du inte kan flytta ifrån dina barn. Om inte veckopendling kan vara aktuellt en period för att få in en fot på arbetsmarknaden igen?

Då tolkar jag det som att du inte bor så långt ifrån en lite större stad? Finns det bemanningsföretag i den staden?

Toppen att du uppdaterat flera gånger, det går alltid att finslipa sitt cv! I mitt jobb kan jag ändå se att ett lättläst och proffsigt cv gör ett bättre första intryck.
  • Anonym (Arb45r)
    Anonym (Rekryterare) skrev 2024-11-18 17:31:41 följande:
    Jag förstår, såklart du inte kan flytta ifrån dina barn. Om inte veckopendling kan vara aktuellt en period för att få in en fot på arbetsmarknaden igen?

Då tolkar jag det som att du inte bor så långt ifrån en lite större stad? Finns det bemanningsföretag i den staden?

Toppen att du uppdaterat flera gånger, det går alltid att finslipa sitt cv! I mitt jobb kan jag ändå se att ett lättläst och proffsigt cv gör ett bättre första intryck.
    Skulle nog betyda att jag får omplacera katten, den får jag inte lämna ensam en vecka, grannarna har jag ingen nära kontakt till, och ingen släkt i närheten.

Finns några få bf i centrum men är redan en frekvent besökare hos dom då af ligger på annan ort än i min närmaste stad.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 16:14:29 följande:
    Jajjamänsan, men du kanske ska sikta på ett jobb först så kan du skaffa boende sedan. Du lär inte få kontrakt annars.
Svar på tråden Jobbsök...