Lägger ni er i om era ungdomar skaffar flick/pojkvänner?
Din enda roll här att vara stöttande och glad för din son. Något annat vore direkt förödande för hans utveckling. Låt dig glädjas med din son är mitt råd.
Din enda roll här att vara stöttande och glad för din son. Något annat vore direkt förödande för hans utveckling. Låt dig glädjas med din son är mitt råd.
Det vet jag. Just därför jag startat denna tråd. Men så här då: Han har ju börjat sova mer och mer hemma hos henne. Om han nu börjar sova där flera dagar i sträck, och sen kanske hela veckor. Ska jag bara sitta och vara tyst då? Det kommer jag inte kunna. Han har syskon som också vill träffa honom, en familj här också. Nu är vi inte där men det kan ju bli en sån situation. Det är annat om flickvännen bor själv, det gör hon inte hon har ju sina förlädrar och syskon där.
Detta är ett exempel nu. Vad ska jag göra OM en sån situation uppstår.
Annat exempel: En flickvän som man märker förändrar ens son på ett negativt sätt. SKa man inte göra något då? Om man märker att förlhållandet är skadligt. Kanske blir mycket alkohol för ofta. Ska jag inte då heller lägga mig i?
Det är typ sådant jag undrar över. Nu kanske inga såna problem uppstår, men borde man åtminstone inte kunna säga sådant till sitt barn menar ni här? T:ex jag vill att ni är här hemma också, och ta det lugnt med alkohol osv? Är det fel alltså?
För mig känns det helt konstigt att inte säga ett knyst. Jag är dock uppväxt i Storbritannien så kanske är detta kulturkrock?
Oombedda åsikter undanbedes också.
Sorry, menade självklart mannens mor.
Dessutom är det faktiskt inte så självklart att svärdottern måste bjuda till. Det är helt upp till henne om man ska vara krass. Din svärdotter har valt att bli tillsammans med din son, inte med dig. Hon behöver således varken umgås eller anstränga sig för att få ditt godkännande. Med det i åtanke är det EXTRA viktigt att tänka sig för med vad man säger. Att skuldbelägga din son med att hans ?småsyskon saknar honom? är absolut ingen bra grund för en relation er emellan. Hon kommer endast se det för vad det är, manipulativt och kontrollerande, något du kommer förlora på i längden.