• Lönnsirap

Först lämnade han och nu vill han ha en paus

Det är rätt självupptaget att bryta med någon, och sedan förvänta sig att den personen är redo för en "paus".

När man gör slut, så klipper man ju band, och man visar tydligt att man faktiskt inte är intresserad av att fortsätta relationen. Hur man än mår behöver man faktiskt inse att andra människors känslor också betyder något. 

Dåligt mående är något som kan hända alla, men personligen hade jag inte velat vara i en relation där den andre faktiskt gjort slut. För hur fasiken förhåller man sig till det?

• Lönnsirap
    Anonym (Lämnad) skrev 2024-11-20 19:22:47 följande:

Idag är det en dag utan kontakt, jag känner mig så himla deppig, jag kan inte förstå att han kan gå och leva sitt liv normalt, jag vill bara sova bort allting tills allt blir bättre igen.

I praktiken så innebär ju detta att du hamnar i limbo, där det å ena sidan är så att det är slut, och att du ska skicka dina sår, samt att din partner å andra sidan förväntar sig att du åter finns tillgänglig när han känner för det....

Jag fattar att det är och blir tungt, men det blir tyvärr än värre med hoppet om att ni åter kommer bli tillsammans.
Svar på tråden Först lämnade han och nu vill han ha en paus