Anonym (T) skrev 2024-11-23 13:43:08 följande:
Jag ser inget problem alls med detta. Utan ända problemet är att jag verkligen försökt att vi ska träffa de för att få en bättre relation, men sambon vill inte det. att jag skulle träffa de själv känns inte så speciellt kul så jag knappt känner de. Jag har träffat farfar ca 4 gånger totalt. När han träffade barnbarnet första gången var det även första gången jag träffa han så vi är inte där aty vi kan umgås själva
Men om du inte ser något problem med detta vad är då problemet? Att du tidigare försökt att ni ska umgås men din sambo inte velat? Vadå då? Han kanske inte ville då av olika anledningar. Han kanske kommit till en punkt där han känner sig redo att börja försöka? Vad roligt för honom tänker jag. Han får göra det när han är redo, när han själv vill och på hans sätt.
Jo men vadå, visst kan man åka till en farmor eller farfar även om man inte har en relation eller känner personen bra. Du säger ju att du verkligen försökt. För mig hade det varit att försöka även om inte din sambo velat. Man kan åka över på en kaffe, småprata, fokusera på barnet så de får en relation med sin farmor,farfar. Farmodern hade ju kommit några gånger i början?