Kan inte hantera stress längre
Jag undrar också om du är själv i det här?
Eller om du har något socialt nät omkring dig?
Jag fattar att det tar energi att styra upp, jag har också varit där. Att det känns som att ge någon instruktioner eller ordna med något tar mer energi än att jag bara löser dit själv. Men man biter sig själv i svansen...
Om du har grannar som du har god kontakt med, fråga dem. Kanske någon go person som kan komma över och passa barnen så att du kan få en halvtimmes andrum och handla till exempel. Eller som kan gå och fixa och dona lite hemma hos dig, så att du får två händer till. Jag vet MÅNGA äldre damer som lever ensamma som gärna skulle ställa upp som extramormor bara de kände sig lite behövda och nyttiga <3
Och sen som fler skrivit, prioritera ner allt som inte är nödvändigt. Och i varje fall mina barn är ganska nöjda om de får mat som de gillar, så färdigköpta pannkakor med någon matig grönsak (typ morotsstavar) kan bli en bra måltid. Varvat med storkok av spagetti & köttfärssås som man bara värmer. Barn dör inte av samma samma, tvärtom. Fiskpinnar går också att göra en hel plåt så kan ni ta fram det i övermorgon och värma på. Hämtmat om ekonomin tillåter...