• beli

Socanmäld pga frukost

Anonym (Janie) skrev 2024-11-26 17:40:12 följande:
    Nej?
    Jag tror att många inte fattar hur överj-vligt det kan vara med ett barn som inte vill gå upp på skoldagar. Jag hejar på dig. Det gäller att välja sina strider och jag tycker det är toppen att hon går till skolan nu. Min kompis autistiska sjuåring går bara till skolan om han får titta på mobilen hela vägen dit. Mycket bättre att de är gladare och faktiskt går till skolan än att det blir ett rent helvete för alla parter.

Prata med skolan om deras anmälan.
  • beli
    Anonym (S) skrev 2024-11-26 23:21:04 följande:
    Jag har ett barn som är överviktigt. Anledningen till att han blev överviktig är mitt fel. Jag var kass på att sätta gränser när han var liten. Han fick som 11-åring träffa dietist och skriva matdagbok. Han närmar sig nu normalvikt och jag tackar gud (om en gud finns) över att han inte blev sjuk i diabetes osv. Han är frisk och har lyckats vända på problem. Jag hade haft svårt att förlåta mig själv om han hade blivit sjuk. Mitt andra barn kommer inte att bli överviktigt, pga jag kommer inte att tillåta det. 
    Du verkar projicera dina egna erfarenheter på andras liv och inte se vilka problem TS har. En lösning funkar inte på alla.
Svar på tråden Socanmäld pga frukost