Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Socanmäld pga frukost

Jag förstår kampen med NPF! Har en make med autism och adhd svår och misstänkt även hos ena barnet. Mat är en sådan kamp! Jag tycker det är bra att ni har hittat ett sätt att få i barnet något på morgonen. Kanske det går att successivt vända det till något mer hållbart i små steg... 

Jag tycker det prosanmäls stup i ett. Vi har haft 3 st själva pga jag har en fysisk sjukdom och maken har sina diagnoser. Somliga vill då anmäla för att kolla så barnen har det bra, medans förskola och numera skola anser att barnen sköts och har det bra (vilket säger något iom att de träffar dem hela tiden). De som gjort anmälan har inte ens träffat barnen utan utgår ifrån föräldrarnas diagnoser. 

Min bästa rekommendation är att prata med dem, inte vara motsträviga och gå på alla möten osv. Sista anmälan hade antagligen inte ens gått till utredning om det inte varit för att posten levererade kallelsen först efter mötet skulle ägt rum. Så ju mindre det finns att ta på desto bättre. Sen kanske det finns stöd ni kan få också, om så önskas. ❤️

Hejja dig, jag förstår att det är tufft med flera barn med npf ❤️

Svar på tråden Socanmäld pga frukost