Menskopp?
Någon här som använder menskopp? Är det värt att köpa?
Funderar på att köpa det men är rädd att det ska vara pengar i sjön om jag inte trivs att använda det.
Funderar på att köpa det men är rädd att det ska vara pengar i sjön om jag inte trivs att använda det.
Jag har använt menskopp under ca.15 år och älskar min. Dagen jag blöder mest använder jag även binda/menstrosa till.
Satsa på en bra kopp från typ hälsokostaffären eller motsvarande, då har du en mjuk och skön kopp som håller år efter år. Jag köpte en billig för ett par år sedan bara för att testa, den provade jag endast en gång och konstaterade att den har för hård och åtminstone för mig helt värdelös.
Tack för svar!
Ja men precis.. man kanske måste köpa en lite dyrare sort för att det ska vara värt det.... hmm.. Känns som ett svårt val.
Som jag förstår det finns det en del som säger att man lätt kan råka sätta in den "snett"... jag är lite orolig för att det ska ske en olycka liksom. Men om jag köper en så får jag väl ha binda samtidigt....
Jag testade, men den gjorde skitont att sätta in och ta ur och därför slutade jag använda den. Man ska klämma ihop den på ett visst sätt, fast det var ändå en plåga varje gång. Kanske var den billig och för hård, precis som för ovanstående skribent.
Jag testade, men den gjorde skitont att sätta in och ta ur och därför slutade jag använda den. Man ska klämma ihop den på ett visst sätt, fast det var ändå en plåga varje gång. Kanske var den billig och för hård, precis som för ovanstående skribent.
Jag tänker såhär: att om du inte testar att köpa, efter noggrann efterforskning såklart så kommer du alltid att undra. Med tanke på hur många som tycker menskoppar är fantastiskt är det värt att testa om det kan underlätta din mensperiod.