Inlägg från: Anonym (Jag själv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag själv)

Januaribarn som börjat skolan ett år tidigare - erfarenheter!

Jag började skolan ett år tidigare. Jag var jättesnabb med att lösa, räkna och sånt. Gick jättebra de första åren egentligen, men jag känner i efterhand att jag nog var lite yngre än de andra mentalt trots allt. Mina kompisar ville sluta leka innan jag var redo för det. De var ju redan tonåringar. Sen började allt med att man skulle gå på bio och se skräckfilm, men jag var för ung. Samma när alla i klassen började gå på krogen. Upplevde också med tiden att mina föräldrar kanske höll mig tillbaka från att göra saker som vissa i min klass fick. Vi har haft oändligt med dialoger där de sagt att ?du är bara XX år? och jag kontrat med ?jag går faktiskt i klass XX och alla andra får?. 

det försprång jag hade i skolarbetet spelade bara roll de första åren, sen upplevde jag att alla var ungefär samma. 

jag har en dotter som fyller år under hösten och hon kommer ju också få vänta lite mer med vissa saker som har åldersgräns, men just det där med att fylla år på andra sidan årsskiftet gjorde att det verkligen kändes som om man var ett helt år yngre ibland. 

Svar på tråden Januaribarn som börjat skolan ett år tidigare - erfarenheter!