Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Hur mycket gör ni saker för den ni lever med, utseendemässigt?

Jag är hel, ren och vältränad för min egen skull. Hemma går vi gärna i mjukbrallor båda två, var skulle man annars få sänka garden och bara vara om inte hemma?

Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Flickvännen) skrev 2024-11-29 13:24:44 följande:
    Nä men så är det. Men när det gått till att man aldrig någonsin känner att den man är i ett romantiskt förhållande med gör någonting för att attrahera en fysiskt?
    Ja det är väl upp till dig vad du anser är viktigt. Jag tänker aldrig i dom banorna, vi har varit tillsammans så länge och har aldrig tyckt det varit särskilt viktigt.

Men ingen av oss har väl iofs sjangserat heller. Men om jag tänker efter så kommer jag inte på någonting jag gör är för att attrahera sambon. Ge gärna ett exempel på vad du vill mannen gör som du skulle uppskatta?

Jag går till frisören regelbundet, tränar, tar hand om familjen, har en bra karriär. Men det här är ju en del av vardagen, inte som att man rakar pungen för att damen gillar det..? Tyst
  • Studentpappa
    Anonym (Flickvännen) skrev 2024-11-30 18:40:21 följande:
    Men menar du att du inte attraheras fysiskt av din partner eller att hon attraheras av dig?

Det jag skulle uppskatta  är att någon gång se mannen i annat än urtvättade mjukisar eftersom han har en riktigt snygg kropp som kommer fram så otroligt fint i kläder som sitter bra. I mjukisar dränks hela han. Personligen älskar jag honom också i skägg och något längre hår - egentligen mest då han har ett ungdomligt utseende och då jag är en del äldre än honom känns det ännu mer när han också ser 10-15 år yngre ut än han är. Men det är ju också kläder - när han klär sig i kläder han hade som tonåring/20-åring ser han ju också ut mer som den åldern. Så det är mer att vår åldersskillnad känns otroligt förstärkt då vilket är lite tufft ibland (särskilt då jag fått barn och känner mig mer sliten i kroppen än när vi träffades).
    Jo det gör vi ju såklart. Men jag lägger ingen tid på att göra mig till om du förstår vad jag menar. Jag är som jag är och likaså hon. Sen gillar ju vi som tur våra "rätta" jag.

Jag är i betydligt bättre form än sambon om hon tycker det är jobbigt är inget jag funderat på då får hon väl göra något åt det isf. Du är äldre än han det är väl ett faktum, sen om han alltid springer runt klädd som en fjortis kan jag dock förstå dig.

Går vi ut på tu man hand så klär jag mig som jag tycker är snyggt och det är jag övertygad om att hon tycker också. Jag lägger mig inte i vad hon tar på sig men gillar garanterat utfallet när hon är klar. Så funkar vi och har alltid gjort.
  • Studentpappa
    Anonym (Flickvännen) skrev 2024-11-30 22:33:36 följande:
    Och jo, jag är äldre än mannen. Men när han då "klär ned sig" åldersmässigt genom att ha samma kläder som han hade som 20-åring, och helst numer också har skägg/hår så han ser yngre ut så blir det ju tydligare. Han kan se ut som den åldern han är, men med de äldre kläderna och stilen han numer har så kunde kan lätt tas för 15 år yngre. Och det gör ju att jag känner mig ännu äldre i relation. 
    (När vi träffades hade han en mer dressad stil, jag trodde han var äldre än mig eller jämngammal.)
    Jo det finns ju gränser såklart, sjangserar någon så är det ju trist.

Jag kom faktiskt på en grej som jag slutade med, jag snaggade mig själv ett tag och speciellt under coviden men det tyckte alla andra i familjen var för kort även barnen så jag återgick till frisören efter pandemin.

Kör han ortenstilen med Adidasbyxor även utanför hemmet eller hur illa är det? Drömmer
Svar på tråden Hur mycket gör ni saker för den ni lever med, utseendemässigt?