Kan man förvänta sig nåt på födelsedagen?
Pappan borde ha lärt dem det. Att uppmärksamma dig också.
Jag tror att det blivit en vana. De är vana vid att inte ge dig saker och så har det fortsatt.
Pappan borde ha lärt dem det. Att uppmärksamma dig också.
Jag tror att det blivit en vana. De är vana vid att inte ge dig saker och så har det fortsatt.
När de var små köpte min sambo presenter från dom också. De fick rita på kortet och skriva namn osv. Jag vet att min sambo påminner dom nu att iallafall säga/skriva grattis. Nu är dom så stora och jag vill ju verkligen inte forcera fram något.
Ja jag vet inte, blir bara lite ledsen. Såklart man börjar fundera varför. Om det bara är en vana eller de vill visa något med det.
Dom är mycket väl medvetna om att det är jag till största delen som fixat kring födelsedagar osv. Men de tackar honom. Inte mig. Han brukar påminna, säga Tacka xx också, det är mest hon som fixat. Har alltid varit delaktig i deras liv, aldrig försökt ta rollen från deras mor men ställt upp, skjutsat hit och dit, lekt med dom, åkt till badhus, lekparker osv utan att deras pappa varit med. Är ingen grinig människa, har inte skällt på dom eller bråkat en massa (Man rannsakar ju sig själv).
Det är väldigt tråkigt. Men som någon skrev, de kanske inte ser oss som en familj trots de var små när jag kom in i bilden. Framförallt äldsta har alltid nämnt oss (jag o hennes far) bara som pappa. Hon ska hem till pappa, hon ska med pappa på semester osv.
Jaja, inget jag kan förändra. Men tänkte höra om era andras erfarenheter. Hur ni gjorde som barn, hur era bonusbarn gör, eller era barn som har en bonusförälder?..
Hur gör din sambo, grattar han dig?
Jag hade slutat fixa med deras presenter och kalas för länge sedan. Det får väl deras pappa fixa.
Otacksamma ungar. Jag hade skämts som förälder.