Anonym (.....) skrev 2024-12-04 00:10:49 följande:
Fast varför ska man inte vilja prioritera sina barn på julen?
Man vill inte låta sina barn gå på jourdagis i en okänd loka med okänd personal och samma gäller sommaren.
Dessutom har äldre barn skolplikt och man kan inte ta ledigt mitt i terminen för elever nekas ledighet och vissa kommuner ger vite till föräldrar som tar semester med sina barn mitt i terminen.
Förutom skolplkten resterande tid kommer även skolbarn tvingas vara på fritids och man vill att ens barn ska ha ledigt, barn behöver ledigt för att kunna återhämta sig.
Många småbarnsföräldrar går redan ner i tid? Många jobbar 75% just för att barnen inte ska få alldeles för långa dagar på förskolan och fritids, men nu handlar det om ledighet.
Precis, med äldre barn kan man inte ta ledigt hur som helst och varför ska inte föräldrar till äldre barn få spendera tid med dem för att småbarnsföräldrar anser sin tid helig...
Med facit i hand så behöver min 13 åring mer av mig än vad hon gjorde när hon var 3. Hon tyckte det var toppen att vara på förskolan när det var få barn där, ögonen glittrade när hon berättade att de minsann fått pepparkakor.
Din tid är helig, alla andra skiter du i...