Så less på dessa föräldradagar!
Om inte ett företag har lönsamhet som de får genom att anställda jobbar kommer snart de som kräver FL på alla storhelger snart att vara lediga alla dagar då företaget inte kommer att ha råd ha ha dem kvar.
Fast du har fortfarande inte insett att det inte är dina kollegor som sätter dig i skiten utan din arbetsgivare som skiter i att planera för din arbetsgivare skiter fullständigt i dig och dina behov! Inse fakta och låt dina kollegor vara ifred.
Vet inte vilka arbetsgivare du har och arbetar för men ingen av mina arbetsgivare under 40år har haft den inställningen.
Jag och mina kollegor har alltid varit anställda för vår kompetens (inom teknik/it/finans) och hitta ersättare för oss var aldrig ett alternativ för några veckor.
Istället var och är mina kollegor, småbarnsföräldrar eller inte, ansvarstagande mot sina kollegor (och arbetsgivare) vilket innebär att de inte försöker utnyttja lagar och bestämmelser till sin yttersta gräns.
Det gör att vi trivs med varandra på arbetsplatsen och de som behöver ledigt får var det när de behöver utan problem för arbetsgivaren och oss andra.